دادستان کل کشور:

نظارت راهکار مهم جلوگیری از فساد است

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ - ۱۵:۳۰:۳۴
کد خبر: ۸۴۰۹۳۰
نظارت راهکار مهم جلوگیری از فساد است
دادستان کل کشور گفت: نظارت دستگاههای اجرایی راهکار مهمی در جلوگیری از فساد و انتظاری به حق است زیرا باید منشا سوء استفاده شناسایی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در نشست شورای اداری منطقه سیستان که در سرسرای فرمانداری زابل برگزار شد اظهار داشت: نداشتن وجدان انسانی، اعتقاد اسلامی و مردم سالاری باعث شکل گیری فساد شده است و رخ دادن چنین اتفاقاتی در نظام اسلامی موجب شرمندگی است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه برخورد قضایی را لازم می دانیم اما کافی نمی دانیم تاکید کرد: برخورد قطعی با خاطیان توسط دستگاه قضایی انجام می شود اما این مشکل را حل نمی کند زیرا برخورد دستگاه قضایی و مجازات آخرین مرحله برخورد با فساد است.

وی تصریح کرد: سرمنشا فساد با نظارت مدیران پاک دست، معتقد، دلسوز و مراقبت های مدیران بالادستی انجام شود تا دیگر شاهد فساد در کشور نباشیم.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به برخورد دستگاه قضایی با مفسدان گفت: وقتی مردم از طریق رسانه اطلاع می شوند که اندکی از مسئولان و یا نزدیکان آنها آلوده شده اند برایشان قابل درک نیست.

وی از رسیدگی پرونده مالی یکی از مسئولان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: چرا یک نفر نزدیک به مقام های کشوری این چنین فسادی را انجام دهد.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: مردم منطقه پرافتخار و با سابقه سیستان امروز در شرایط سختی زندگی می کنند که بخشی از آن محصول شرایط حاکم بر اقلیم، آب و هوا و بخش عمده آن ناشی از ضعف ها، کاستی ها و سوء مدیریتهاست.

حجت الاسلام منتظری افزود: برای نخستین بار است که به منطقه سیستان سفر می کنم و در بازدیدهای امروز شاهد مشکلات حاد این منطقه بودم.

وی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برخواسته از مردم است و مردم صاحب این نظام هستند و مدیران اجرایی و قضایی باید در خدمت مردم باشند.

دادستان کل کشور گفت: بر اساس گفته امام جمعه زهک مرز این منطقه ماهیانه 20 میلیارد تومان درآمد دارد و این درآمد و مسیر صرف آن قابل پیگیری است.

وی تاکید کرد: مدیریت در سیستان متناسب با شرایط خشکسالی تالاب بین المللی هامون و هیرمند انجام شود و باید به هر وسیله ای از مهاجرت مردم این منطقه جلوگیری کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی زاهدان نیز در این نشست اظهار داشت: نخستین سفر استانی رئیس قوه قضاییه همراه با معاونان، مشاوران و اعضای شورای عالی قضایی به سیستان و بلوچستان نشان از توجه دستگاه قضایی به این استان است.

حجت الاسلام علی موحدی راد بیان کرد: بیشترین نرخ بیکاری سیستان و بلوچستان در سیستان است در حالیکه در 6 سال اخیر این منطقه کمترین میزان جرم و جنایت را داشته است.

وی گفت: با خشکسالی بیش از 20 سال و انسداد مرز در منطقه سیستان مردم آن از ارباب به کارگر تبدیل شدند و بسیاری از مردم سیستان مهاجرت کردند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان خواستار تحول در حوزه بانک ها شد و بیان کرد: بخشودگی خسارت وام ها در سیستان و بلوچستان بر اساس مصوبه دولت در برخی از مواقع 100 درصد و 50 درصد است در حالیکه دولت به این تعهدات خود عمل نکرده و بانک ها فشار را بر روی کارخانه دار می آورد.

وی تصریح کرد: حدود 2 سال اخیر هیچ کارخانه و تولیدی در استان سیستان وبلوچستان بدلیل تاخیر در پرداخت خسارت از سوی دستگاهها قضایی بسته نشده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز