عملکرد روابط عمومی ها در سیستان و بلوچستان مطلوب نیست

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۰۸:۰۷:۴۳
کد خبر: ۸۴۷۷۳۶
عملکرد روابط عمومی ها در سیستان و بلوچستان مطلوب نیست
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد روابط عمومی‌های استان به لحاظ اطلاع رسانی، تولید خبر حرفه ای و انتقال پیام موجز، مختصر و واقعی و در راستای منافع ملی مطلوب نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی زینی وند در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی اظهار داشت: اخبار مرتبط با استان و خدمات عمومی نظام در منطقه نسبت به استان‌های دیگر حساس ‌تر است اما در سایه حضور کمرنگ روابط عمومی ها فضای رسانه ای این نقطه از ایران اسلامی در دست کانال های بی شناسنامه و بی هویت قرار گرفته که این روند آسیب بسیار جدی است.
وی ادامه داد: مجموعه روابط عمومی ها باید نقش هدایتگر واقعی در راستای اهداف نظام و انقلاب را داشته باشند و اگر اینگونه نباشد دیگران با اخبار کذب و غیر واقعی به نظام ضربه خواهند زد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: صدا و سیما و خبرگزاری ایرنا به عنوان خبرگزاری دولت باید بیشتر پای کار بیایند و محوریت اخبار درست و واقعی را بدست گیرند و به جامعه ارائه دهند.
وی گفت: با توجه به تحریم‌ها، جنگ اقتصادی و همچنین انتخابات پیش رو نقش پررنگ و پویای روابط عمومی ها به عنوان یک رسالت ضروریست.
زینی وند اظهار داشت: یکی از شاخص های ارزیابی مدیران را عملکرد روابط عمومی آن دستگاه می دانم و اگر مدیر روابط عمومی دستگاه اجرایی فردی با سواد رسانه‌ای و حرفه‌ای باشد موید این است که مدیر دستگاه مدیریت نیاز دنیای امروز را درک می کند.
وی تصریح کرد: در دنیای امروز رسانه و روابط عمومی جزو اهم مسائل اداری است و بخش عمده وظایف روابط عمومی نفوذ و تسلط بر رسانه هاست. 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی ما در کشور تعریف دارد و خرده فرهنگ ها و مذاهب بر اساس حقوق شهروندی قابل احترام هستند گفت: رفتارهای تند قومی و مذهبی در هر منطقه در واقع هدف قرار دادن آسایش و امنیت منطقه است.
وی افزود: در سیستان و بلوچستان رسانه‌ها، تریبون داران، علما و سازمان‌های مردم نهاد، بزرگان اقوام و سران طوایف باید گفتمان تیز قومی و مذهبی را کمرنگ کنند چراکه هر کس گفتمان تند قومی و مذهبی را در استان مطرح کند به توسعه و آرامش منطقه آسیب می رساند. 
زینی وند تصریح کرد: روابط عمومی ها یکی از وظایف شان نقش رسانه ای است و باید این موارد را مطرح کنند تا هیچ فرد تندرویی جسارت و توان اظهار نظر در هر جای کشور را نداشته باشد.
وی افزود: روابط عمومی با اطلاع‌ رسانی صحیح این آسیب را جبران کند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش رسانه‌ها گفت: قدرت رسانه ها به مراتب از قدرت نظامی مخرب تر، قوی تر و نفوذ پذیر تر است و رسانه‌ها می‌توانند از خلا رفتاری و بی انگیزگی و فقدان علم رسانه ای روابط عمومی ها استفاده کنند.
وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات مهمترین مساله کشور در سالجاری است و همه باید با حفظ بی طرفی و رعایت قانون در این زمینه مشارکت کنند.
زینی وند ادامه داد: هر روابط عمومی و هر رسانه‌ای وابسته به دولت حق ندارد که خلاف قانون عمل و با استفاده از امکانات دولتی زمینه را برای حضور و کاندیداتوری فردی آماده کند.
وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس هم باید میان کار تبلیغاتی و فعالیت‌های نمایندگی شان تفکیک قائل شوند و این موضوع به فرمانداران هم ابلاغ شده تا فرمانداران این موضوع را رصد کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز