استاندار سیستان و بلوچستان :

منازل آسیب دیده در سیل اخیر بازسازی می شوند

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۵:۱۲:۴۸
کد خبر: ۸۴۸۰۵۲
منازل آسیب دیده در سیل اخیر بازسازی می شوند
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی منازل آسیب دیده در سیل اخیر گفت: بستر سازی‌ منازل آسیب دیده در سیل اخیر در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی منازل آسیب دیده در سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان گفت: اکثر خانه‌های روستایی آسیب‌دیده ازسیل اخیر، بافت خشت و گلی دارند که با پایان بارندگی و گذشت زمان خشک شده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: بستر سازی‌ منازل آسیب دیده در سیل در حال انجام است.

وی ادامه داد: تعداد اندکی از شهروندان خانه‌های خشت و گلی خود را ترجیح داده‌اند به آنها برگشته‌اند؛ عده‌ معدودی نیز در حیاط خود چادر زدند و ساعتی از شب که هوا خوب است در چادر می‌خوابند و بعد به خانه‌های‌شان می‌روند.

موهبتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خانه‌های سیستان عمدتا خشت و گلی است، کار بازسازی و تعمیر منازل باید با شتاب‌ بیشتری انجام شود.
 
احمدعلی موهبتی ادامه داد: ۴۵ روستا که در مسیر طغیان رودخانه‌ها در استان بودند، خسارت‌هایی دیدند که ساکنان تعدادی از این روستا‌ها را تخلیه کردیم. برآورد خسارت‌های سیل اخیر در استان سیستان و بلوچستان در دست اقدام است. رودخانه هیرمند آورده آبی خوبی داشته و آب آن به سمت هامون و رودخانه‌های منشعب از سیستان می‌رود. ۳۱ نقطه حادثه خیز در کل استان شناسایی و مورد بهسازی قرار گرفت. تا روز گذشته در شهرستان هیرمند، دو روستا در محاصره سیل و پنج روستا دچار آبگرفتگی شده بودند که ۵۰ خانوار را تخلیه کردیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز