بمناسبت هفته ازدواج :

۶ جشنواره ازدواج در سیستان و بلوچستان برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۵:۰۷:۱۲
کد خبر: ۸۸۰۱۷۴
۶ جشنواره ازدواج در سیستان و بلوچستان برگزار می شود
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت : برنامه‌های هفته ازدواج امسال از ۱۲ تا ۱۸ مردادماه همزمان با پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در سرتاسر استان برگزار می‌شود.

مینا مقیمی در گفت گو با خبرگزاری برنا اظهار داشت : هر ساله یکم ذی الحجه، مصادف با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) روز ازدواج نام گرفته و امسال از تاریخ 12 لغایت 18 مرداد ماه هفته ازدواج نام دارد که هر روز از آن دارای یک عنوان است.

روز اول (12 مرداد): جوان، ازدواج، توانمندسازی مهارتهای زندگی

روز دوم (13 مرداد): جوان، ازدواج، مشاوره ازدواج و خانواده

روز سوم (14 مرداد): جوان، ازدواج، توانمند سازی سمن های حوزه توسعه اجتماعی، ازدواج و خانواده

روز چهارم (15 مرداد): جوان، ازدواج، مهارتهای فرزند پروری

روز پنجم (16 مرداد): جوانان، ازدواج، خیرین، خادمین و ازدواج آسان

روز ششم (17 مرداد): جوانان، ازدواج، توانمندسازی سواد رسانه ای

روز هفتم (18 مرداد): جوانان، ازدواج، مهارتهای معنوی- دینی

وی گفت :هدف کلی در این هفته بزرگداشت روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به منظور الگوسازی برای ازدواج جوانان است که در این راستا و با توجه به هدف گذاری وزارت ورزش و جوانان می توان به اهداف اختصاصی مانند: موج آفرینی جهت همکاری منسجم ملی در امر ازدواج جوانان، فرهنگ سازی در زمینه الگوی ازدواج اسلامی (به موقع، آگاهانه، آسان و پایدار)، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های مورد نیاز جوانان و والدین در موضوع ازدواج و خانواده، تقدیر و تجلیل از خادمین ازدواج و پررنگ کردن ارزش های اجتماعی نظیر خدمت رسانی در این زمینه، هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از ازدواج جوانان و ترویج فرهنگ استفاده از خدمات مشاوره ازدواج و خانواده اشاره کرد.

مقیمی افزود  : مهمترین و اصلی ترین برنامه این اداره کل در این هفته ، برگزاری «جشنواره ازدواج ، خانواده و جوان ایرانی» است که به صورت استانی در 6 شهرستان برگزار می شود. در این مراسم در کنار جشن و برنامه های شاد، در راستای الگوسازی از زوجین برتر در حوزه های مختلف مانند زوجین ورزشکار، زوجین دانشجو، زوجین نخبه و ... تجلیل می شود. همچنین خیرین و خادمین در حوزه ازدواج اعم از خیرین تامین جهیزه و مسکن، مشاور و روان شناس برتر و افرادی که در این حوزه درگیر هستند در همه شهرستان ها و استان شناسایی شده و مورد تقدیر قرار می گیرند.

مقیمی بیان کرد : در طول این هفته برنامه های متنوع دیگری شامل : برپایی نمایشگاه فروش اقساطی ملزومات مورد نیاز زوج های جوان ، برپایی کمپین ازدواج آسان ، رونمایی از کتاب " آموزش پیش از ازدواج و استحکام خانواده" ، مشاوره رایگان ویژه زوج های جوان ، نشست مدیر کل با سمنهای حوزه ازدواج ، بازدید از مراکز مشاوره و همچنین برگزاری مسابقات ورزشی ویژه زوج های جوان در سطح استان برگزار خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز