خارج کردن ۳۰ تکه سنگ از کلیه بیمار چابهاری

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۰۹:۴۱:۰۵
کد خبر: ۹۲۴۸۴۹
خارج کردن ۳۰ تکه سنگ از کلیه بیمار چابهاری
از درون کلیه یک بیمار ۳۴ ساله چابهاری ۳۰ تکه سنگ بزرگ و کوچک با عمل جراحی در بیمارستان امام علی (ع) این شهرستان خارج شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  پوریا رضوانی  متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری بیمارستان امام علی (ع) چابهار بیان کرد: سنگ‌های متعدد و شاخ گوزنی از قاتلین خاموش کلیه‌ها محسوب که با کاهش عملکرد کلیه باعث از کار افتادگی این عضو حیاتی بدن میشوند.

پوریا رضوانی افزود: بیمار جوان ۳۴ ساله با سنگ‌های متعدد و شاخ گوزنی و کلیه بسیار متورم با هیدرونفروز شدید در اثر انسداد لگنچه و کالیس‌های کلیه به مدت طولانی مراجعه کرد.

او  ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده کاهش کارکرد کلیه راست در اسکن هسته‌ای و نازک شدن ضخامت پارانشیم در قسمت‌هایی از کلیه و کیست‌های بزرگ در سی تی اسکن رویت شد.

پزشک معالج بیمار گفت: بیمار بعد از انجام اقدامات اولیه و آمادگی‌های لازم به اتاق عمل فرستاده شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

او تصریح کرد: بعد از ۹۰ دقیقه جراحی بر روی کلیه بیمار، بیش از ۳۰ قطعه سنگ از کلیه خارج و ادراری احتباس شده در کلیه نیز از طریق ساکشن خارج شد و کلیه به صورت کامل پاکسازی شدند.

رضوانی با اشاره به مراقبت‌های بعد از انجام عمل جراحی خاتطرنشان کرد: نوشیدن آب به میزان کافی در طول شبانه روز و پرهیز از مصرف نمک زیاد و توجه به نشانه‌های آغازین سنگ کلیه از جمله سوزش ادرار، وجود خون در ادرار، درد پهلو سبب جلوگیری از تشکیل چنین سنگ‌های بزرگ و تخریب کننده‌ای میشود و توصیه ما این است که آزمایشات منظم در فواصل زمانی مشخصی نیز فراموش نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز