استاندار سیستان و بلوچستان:

فصل بودجه عمران شهری و روستایی استان در سال آینده رشد ۱۰۰ درصدی خواهد داشت

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۰۶:۳۱:۳۸
کد خبر: ۹۲۷۸۱۵
فصل بودجه عمران شهری و روستایی استان در سال آینده رشد ۱۰۰ درصدی خواهد داشت
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تمرکز زدایی و اخذ نظریات و اولویت های استان برای تخصیص بودجه سال آینده، فصل بودجه عمران شهری و روستایی ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در همایش شهرداران استان که با حضور جمالی نژاد، معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور در شهرستان دلگان برگزارشد، اظهار داشت: سفر چهارم معاون عمرانی وزیر کشور به سیستان و بلوچستان نشان دهنده اراده قوی ایشان برای توسعه این استان و نگاه ویژه وزارت کشور به حوزه عمران و آبادانی و شهرداریها است.

وی افزود: طی چندماه اخیر دولت به شهرداریهای استان توجه ویژه داشته و در این مدت چند بسته حمایتی به منظور ایجاد انگیزه بیشتر به شهرداریها اختصاص یافته است.

موهبتی بیان داشت: به شوراها ابلاغ کردیم؛ تا زمان پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شهرداریها، حق الزحمه برگزاری جلسات را دریافت نکنند.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بناداریم با همکاری و هماهنگی همه دستگاههای اجرایی، هزینه های جاری را کاهش و هزینه های عمرانی را افزایش دهیم چرا که اجرای طرحهای عمرانی برای مردم امیدآفرین است.

احمدعلی موهبتی اضافه کرد: مردم هر شهر نیز با دیدن مراحل اجرایی طرحهای عمرانی که موجب رونق شهرها می شود به شهرشان علاقمند می شوند و ماندگاری جمعیت رقم می خورد.

استاندار در ادامه بیان داشت: دلیل انتخاب شهر گلمورتی به عنوان میزبان همایش امروز نیز همین مطلب است که با تلاش فرماندار و شهردار، اجرای طرحهای عمرانی علاوه بر امیدآفرینی، جذب سرمایه گذاران و خیرین را نیز به دنبال داشته است‌.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طبق قانون هزینه جاری شهرداری بایستی ۳۰ درصد و هزینه عمرانی ۷۰ درصد باشد و این در حالی است که هزینه جاری شهرداریها از ۶۰ درصد هم تجاوز کرده و این یک چالش جدی برای استان است.

این مقام مسئول در ادامه درآمدزایی را لازمه کار شهرداریها دانست و افزود: شهرداریها حتما باید درآمد داشته باشند و لازمه کسب درآمد، فرهنگ سازی است و در این زمینه باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره بگیریم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم ساماندهی پسماند و کسب درآمد از این طریق گفت: در حال حاضر اقدامات خوبی از سوی خیرین در حوزه های مختلف از جمله مدرسه سازی، سلامت ، بهداشت ، درمان و اشتغال آفرینی در حال انجام است؛ لذا شهرداران سعی کنند با توجه به امکانات و فضاهای در اختیار از ظرفیت مشارکت خیرین استفاده نمایند.

وی افزود: در حوزه درآمدهای پایدار باید اصلاحاتی صورت گیرد و از جمله این درآمدها؛ عوارض ارزش افزوده است که باید متناسب با جمعیت و وسعت شهرهای استان تخصیص یابد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت: عدالت اینگونه ایجاب می کند که سیستان و بلوچستان را در همه حوزه ها به ویژه آموزش و پرورش به صورت ویژه ببینیم تا به شاخص های میانگین کشوری برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز