جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های محلی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۴:۴۹:۴۷
کد خبر: ۹۳۷۸۳۶
جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های محلی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ششمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان از سوی این اداره کل با همکاری خانه مطبوعات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حسین مسگرانی اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای محتوای کیفی نشریات، تقویت روزنامه‌نگاری حرفه‌ای، ارج نهادن به تلاش‌های صادقانه خبرنگاران و روزنامه نگاران، ایجاد نشاط و افزایش رقابت موثر و سازنده در تعالی و توسعه مطبوعات سیستان و بلوچستان، ایجاد همگرایی بین رسانه‌های محلی، معرفی ظرفیت‌ها، قابلیت‌های رسانه‌های مکتوب، مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها با هدف خدمت به فرهنگ بومی- محلی، تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی با استفاده از فضای رسانه‌ای به موازات تقویت وحدت ملی و اسلامی، شناسایی ظرفیت‌های نهفته استان و همچنین تلاش در راستای معرفی هرچه بهتر آنهاست.

وی گفت: این جشنواره در بخش‌های گزارش توصیفی، گزارش خبری، یادداشت و سرمقاله، خبر، مصاحبه تفصیلی، عکس مستند، عکس خبری، تیتر، طراحی و صفحه‌آرایی، طنز و کاریکاتور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به محورهای جشنواره افزود: چهل سالگی انقلاب و تبیین پیشرفت‌ها و آسیب‌ها برای تحقق گام دوم، چالش‌ها و رهیافت‌های رونق تولید در استان، ظرفیت‌های مرز و مرزنشینی، نقش رسانه‌ها در توسعه همه جانبه استان، معرفی و ارتقای فرهنگ (ارزش‌ها، نگرش‌ها، آداب و رسوم بومی) و خرده فرهنگ‌های استان، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های اعتیاد به موادمخدر، قاچاق کالا و ارز، طلاق، حاشیه نشینی، فقر، بیکاری، فضای مجازی و غیره، معرفی ظرفیت‌های منطقه با تاکید بر ارائه تصویری مطلوب و مناسب از استان، توجه به زبان و ادبیات بلوچی و گویش سیستانی به عنوان بخشی از هویت و فرهنگ ایرانی از بخش‌های  قابل رقابت در جشنواره ششم است.

وی با اشاره به شرایط و مقررات شرکت در جشنواره بیان کرد: شرکت کنندگان باید آثار مورد پذیرش را از ۱۰ مرداد۹۷ تا ۱۰ دی ۹۸به سامانه sistanbaloochestan.pressfestival.irارسال کنند.

مسگرانی آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۵دی و زمان برگزاری جشنواره را ایام الله دهه فجر۹۸ عنوان کرد.

وی گفت: آثار ارسالی باید مرتبط با محورهای جشنواره باشد و آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شود که در فاصله زمانی ابتدای مرداد ۹۷ تا ۱۰ دی ۹۸ در یکی از نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان منتشر شده باشد و آثار روزنامه نگارانی که در مطبوعات و رسانه‌های سایر استان‌ها منتشر شده نیز امکان شرکت در جشنواره را دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: هر متقاضی مجاز به شرکت در سه بخش از جشنواره است و در هر بخش می‌تواند حداکثر تا ۲ اثر را بارگذاری کند که در مجموع ۶ اثر پذیرفته می‌شود و در صورت ارسال آثار بیشتر، آثار اضافی حذف خواهند شد.

وی اظهار داشت: رسیدگی به آثار توسط هیات داوران جشنواره انجام می‌شود و همه هماهنگی‌ها با دبیرخانه جشنواره است و متقاضیان می‌توانند جهت ارتباط بیشتر با شماره های ۳۳۴۳۰۰۵۵و۳۳۴۴۹۹۳۲ تماس بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز