جشنواره منطقه ای آسوریک به میزبانی زاهدان برگزار می شود

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۰۶:۳۱:۲۹
کد خبر: ۹۴۲۵۰۳
جشنواره منطقه ای آسوریک به میزبانی زاهدان برگزار می شود
مدیر انجمن سینمای جوان سیستان وبلوچستان از برگزاری شصت و چهارمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان به میزبانی زاهدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مازیار مشتاق گوهری در نشست خبری با خبرنگاران گفت: این جشنواره با عنوان «آسوریک» از 9 الی 12 دی ماه به مدت چهار روز به میزبانی شهرستان زاهدان در استان سیستان و بلوچستان و با حضور 11استان کشور شامل خراسان شمالی، سمنان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، تهران و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
 
وی افزود: جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای فیلمسازان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر مسئولین استانی و ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری‌های دوجانبه برگزار می‌شود.
 
به گفته مشتاق گوهری؛ جشنواره در سه بخش مسابقه­ فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود که بخش فیلم شامل سه حوزه مسابقه، ویژه و جنبی است. بخش مسابقه هم قسمت رقابتی جشنواره است که همه آثار تولیدی در راستای اهداف و موضوعات جشنواره، در قالب‌های کوتاه داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی می‌توانند در این بخش حضور می یابند.
 
وی تصریح کرد: بخش ویژه شصت وچهارمین جشنواره فیلم منطقه ای آسوریک در زاهدان، به آثاری توجه دارد که رسوم وآیین ها را در دل فرهنگ هر جغرافیا روایتگر باشد و یا صاحب اثر، موضوع محیط زیست و تهدیدات زیستی و یا زیبایی های هر منطقه را در هر چهاربخش انیمیشن، داستانی، مستند وعکس دستمایه خلق اثر قرار داده باشد.
 
مدیر انجمن سینمای جوان سیستان وبلوچستان تاکید کرد: هیات داوران از بین آثار استانی بخش مسابقه جشنواره آسوریک، به بهترین و جسورانه ترین اثر جایزه ای با نام جایزه ویژه عباس حداد از چهره های تاثیرگذار در هنر فیلمسازی استان اهدا خواهد کرد.
 
وی گفت: آثاری که در این جشنواره موفق به دریافت تندیس به عنوان بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی، پویانمایی و بهترین فیلم جشنواره شوند مستقیماً به بخش مسابقه «سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» راه می‌یابند.
 
به گفته مشتاق گوهری؛ در این جشنواره مجموعاً هزار و 337 اثر به دبیرخانه ارسال شد که شامل 514 فیلم در قالب 293 اثر داستانی، 143 اثر مستند، 35 فیلمنامه، 38 اثر اقتباسی و 253فیلمنامه آزاد، 180 مجموعه عکس و 352 تک عکس بود.
 
وی تاکید کرد: در نهایت و پس از داوری که در تهران انجام شد52 فیلم (31 داستانی و 12 مستند، 3 اثر پویانمایی و 6 تجربی)، 18 فیلمنامه (12 اثر آزاد و 6 مورد اقتباسی) پذیرفته شد که از این میان 10 اثر مربوط به آثار هنرمندان بومی سیستان وبلوچستان است که با رشد چشمگیری همراه بوده است.
 
وی به حضور موثر 240 هنرمند و فیلمساز در استان اشاره کرد و افزود: سفر این هنرمندان به سیستان وبلوچستان می تواند در مذاکرات و تعاملات آتی بسیار ارزشمند باشد و این امکان برای هنرمندان استان فراهم می شود تا با تبادل نظر و تجربیات در کنار هنرمندان ملی برای پیشرفت استان، آثار فاخر با کمیت و کیفیت بیشتری تولید کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: نمایش تمامی فیلم های جشنواره برای عموم شهروندان آزاد و به صورت رایگان می باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری این جشنواره؛ تقدیر از سینماگران برجسته استان، مسابقه آثار دریافتی در رابطه با محیط زیست و اهداء جایزه عباس حداد نیز انجام می شود.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز