باد و باران سیستان و بلوچستان را فرامی گیرد

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۱۱:۲۴:۲۹
کد خبر: ۹۴۴۵۸۴
باد و باران سیستان و بلوچستان را فرامی گیرد
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از یکشنبه هفته آینده بارش باران اکثر نقاط استان را در برمی گیرد، همچنین شرایط برای بارش برف در ارتفاعات تفتان مهیاست.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی ملاشاهی اظهار داشت: تمرکز بارش‌ها در شهرستانهای زاهدان، خاش، بزمان، میرجاوه، ارتفاعات شمالی ایرانشهر، دلگان و ارتفاعات سفید آبه تا نصرت آباد خواهد بود.

وی افزود: از سفید آبه تا نصرت آباد، زاهدان و سایر نقاط مرکزی و جنوبی شرق سیستان و بلوچستان وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این شرایط تا اواسط وقت دوشنبه ادامه دارد، گفت: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال وقوع صاعقه و تگرگ، کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی استان و احتمال خسارت با توجه به وزش باد شدید از اثرات وزش باد و باران در نقاط مختلف است.

ملاشاهی بیان کرد: در این مدت هم استانی‌ها باید از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند. همچنین پاکسازی کانال‌ها و جوی‌ها در سطح شهرها، محدودیت کار با داربست و و خودداری از تردد در کنار ساختمان‌های در حال ساخت توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: به علت شرایط بد جوی در ارتفاعات تفتان، از صعود به این قله نیز خوداری شود

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به بارش‌های شب گذشته در جنوب استان اشاره کرد و گفت: بارش‌های خوبی در نواحی ساحلی استان روی داده که عمده بارش‌ها در خارج از ایستگاه روی داده است. البته از برخی ایستگاه‌ها نیز بل ریمدان نیز ۶ میلی متر باران گزارش شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز