استاندار سیستان و بلوچستان:

سازمان مدیریت و برنامه ریزی اتاق فکر استان است

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۸:۳۳:۱۰
کد خبر: ۹۵۶۰۹۸
سازمان مدیریت و برنامه ریزی اتاق فکر استان است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اتاق فکر استان است و انتظار داریم؛ سازمان هوشمند مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمانی نقش آفرین در توسعه استان و معیار سنجش نوع فعالیت همه دستگاه‌های اجرایی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمد علی موهبتی "استاندار" در بازدید و دیدار با کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بیان داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بایستی دستورالعمل های قانونی و چارچوب برنامه ای تعیین شده را جایگزین اختیارات فردی در دستگاه‌های اجرایی کند و اینگونه در این حوزه نقش‌آفرین و موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه تنها ۴۸ درصد چارت سازمانی دستگاه‌های اجرایی استان دارای تصدی می باشد، گفت: برای پر کردن این خلا نیاز به تلاش و ارتباط گیری با تصمیم گیرندگان مرکز کشور می باشد.

وی ادامه داد: در برخی ادارات مرکز استان انباشت نیرو و برعکس آن در برخی شهرستان‌ها یک نفر به جای ۴ نفر کار می‌کند و این موضوع انگیزه را از کارمند سلب می‌نماید و جایی که انگیزه نباشد، توانمندی هم وجود ندارد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: باید هر کس در هر پست و منصبی که قرار دارد کار خودش را به خوبی انجام دهد و این عین ایثار و فداکاری است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: انتظار من از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این است که نه تنها خود سازمان باید پویا باشد، بلکه همه سازمان‌های دیگر را نیز به پویایی وادار کند.

موهبتی با اشاره به حضور شبانه‌روزی در مناطق سیل زده استان اظهار داشت: هرجا تلاش کردیم به خوبی نتیجه گرفتیم لذا هر کس دلسوز آینده جمهوری اسلامی ایران و استان است، باید مثل شمع بسوزد و روشنایی ایجاد کند تا فرزندان این مرز و بوم نیز در آینده با این روشنایی مسیر را به درستی تشخیص دهند و به سوی مقصد حرکت کنند.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان باید تلاش کند؛ بخش برنامه‌ای این سازمان قوی تر از بخش بودجه باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در شرایط فعلی از نظر شاخص‌های توسعه ای استان؛ همانند دونده ای هستیم که از اول خط شروع کرده و در عین حال با کسانی ارزیابی می شود که به پایان خط نزدیک شده اند، گفت: با این شرایط برای قدم گذاشتن در این راه سخت به تلاش مضاعف نیازمندیم.

احمد علی موهبتی بیان داشت: کمک کنید فرهنگ حاکم بر جامعه اداری استان بر اساس کار و تلاش و تولید و عزتمندی تغییر کند، و هر کس به سختی تلاش می‌کند ارج نهاده شود و بر عکس هر کس از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کند و رفتار غیر انسانی دارد، جرات حضور در اجتماع را نداشته باشد، در آن صورت است که درست عمل کرده ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به اسناد تهیه شده در راستای توسعه استان از جمله؛ سند توسعه محور شرق، طرح آمایش سرزمین و طرح توسعه سواحل مکران اشاره کرد و افزود: سند آمایش سرزمین امروز جزو بهترین اسناد تهیه شده است اما ممکن است همین سند در آینده نزدیک، بهترین نباشد پس بنابراین به روز رسانی سندهای تهیه شده جزو اولویت های مهم استان است.

وی ادامه داد: طرح توسعه محور شرق باید به روز باشد چرا که در طرح قبلی پیوندی بین کشور با همسایگان نبود اما امروز با پیوند آن چه مزیت ها و محاسن موجود در کشور و کشورهای همسایه وجود دارد، باید کمک کنیم چنین سندی تنظیم و وابستگی ایجاد شود که برای کشور با کشورهای همسایه منافع داشته باشد و با پیوندهایی که برقرار می‌شود، در مناسبات جهانی نقش ایفا کنیم و پابرجا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استانی که ۱۱ و نیم درصد وسعت و سه و نیم درصد جمعیت کشور را دارد و هیچ وقت بودجه این استان از دو درصد بودجه کشور بالاتر نشده و اگر هم شده این هم اثر پروژه‌های ملی بزرگی است که متعلق به مردم استان نیست، لذا نیازمند تلاش بیش از پیش است.

استاندار در پایان گفت: مرز مشترک استان با دیگر کشورها فقط متعلق به خود سیستان و بلوچستان نیست، بلکه خط اول جبهه جنگ یک کشور است، بنابراین در حوزه بهداشت، امنیت و اقتصاد سیستان و بلوچستان خط مقدم کشور است و نیاز به توجه دارد و طرحهای ملی مثل بندر، راه آهن و مرز نقش مستقیمی در حوزه معیشت مردم ندارند.

در این جلسه مهرداد عرب اول رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم به تشریح مجموعه فعالیت ها و ماموریت های سازمان در حوزه های برنامه ای و بودجه پرداخت.
همچنین تعدادی از کارشناسان این سازمان نیز به بیان مشکلات و نظرات خود پیرامون مسایل استان پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز