مراسم همبستگی با کشمیر در کنسولگری پاکستان در زاهدان برگزار شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۱:۰۴:۳۳
کد خبر: ۹۶۱۱۱۷
در تاریخ 16 بهمن برابر با 5 فوریه سالگرد روز همبستگی با کشمیر در کنسولگری پاکستان در زاهدان با حضور جمعی از پاسکتانی های مقیم زاهدان و نیز با حضور سرکنسول پاکستان محمد رفیع و سایر کارکنان این کنسولگری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، در ابتدای مراسم تاریخچه ایی از شرایط کشمیر از زمان اشغال آن به همراه مشکلات و رنج های مردم آن برای مخاطبین به نمایش گذاشت شد و در ادامه فرزندان کارکنان کنسولگری با اجرای نغمه های ملی و مردمی با موصوع کشمیر برنامه هایی را نمایش گذاشتند. در پایان نیز محمر رفیع سرکنسول پیام های رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان را به شرح زیر قرائت نمود. 

رئیس جمهور دکتر عارف علوی و نخست وزیر عمران خان در پیام های جداگانه به مناسبت روز همبستگی کشمیر ، مجدداً به حمایت بی رویه پاکستان از برادران و خواهران کشمیری که به مدت شش ماه در معرض انسداد و انسداد غیر انسانی بودند ، تأکید کردند.

رئیس جمهور دکتر عارف الوی گفت:هند طی  اقدامات غیرقانونی و یک جانبه خود در تاریخ 5 اوت سال گذشته  مستقیماً قطعنامه های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد.

نخست وزیر عمران خان در پیام خود گفت: هند با استقرار بیش از 900000 سرباز اشغالگر ، 8 میلیون کشمیر را به زندانیان در سرزمین خود تبدیل کرده است.تاریخ موارد کمی از چنین خفقان و نقض حقوق اساسی در این مقیاس دارد. ده ها هزار انسان بی گناه به طور خودسرانه بازداشت شده اند ، و هزاران پسر جوان ربوده شده و زندانی شده اند و در مکان های اعلام نشده قرار ندارند. این جلوه ای واقعی از تروریسم حکومتی هند است. "

عمران خان گفت هند در مقابل جهان ایستاده است و به عنوان حکومتی با سیاست های اکثریت گرا و استبدادی خود حقوق و آزادی های اساسی مردم کاشمیری پایمال کرده است.

وی گفت پاکستان خواستار رفع فوری محاصره نظامی و رفع انسداد ارتباطات و همچنین بازگرداندن اقدامات غیرقانونی و یک جانبه هند است.

رئیس جمهور دکتر عارف الوی در پیام ویژه خود در روز همبستگی کشمیر گفت: "امروز ما همبستگی خود را با مردم شجاع و مقاومت در برابر جامو و کشمیر اشغالی هندی که در طول گذشته فداکاری های بی بدیل برای حق مشروعیت خود در برابر خود تعیین کرده اند ابراز می کنیم. هفت دهه در یک مبارزه غیرقابل انکار برای آزادی از ستم. "

علاوه بر این ، نخست وزیر عمران خان در پیام خود درمورد روز همبستگی کشمیر گفت: "امروز ما روز همبستگی کشمیر را برگزار می کنیم تا مجدداً برحمایت خود از برادران و خواهران کشمیری که شش ماه است در معرض محاصره غیرانسانی و انسداد ارتباطات قرار دارند ،  تأیید کنیم. "ما از جوامع بین الملل می خواهیم که نقش خود را در تأمین احترام به حقوق اساسی و آزادیهای اساسی مردم کشمیری و جلوگیری از خطرات جدی برای صلح و امنیت جهانی ناشی از رویکرد خصمانه و اقدامات تهاجمی هند ایفا کنند. "

وی افزود: "ما همبستگی مستحکم خود را با مردم جامو و کشمیر اشغالی هندی ابراز می کنیم و اطمینان می دهیم که پاکستان همیشه  شانه به شانه در کنار آنها خواهد ایستاد تا هنگامیکه  حق مشروع آنها در تعیین سرونوشتشان مطابق منشور سازمان ملل و قطعنامه های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل محقق شود . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز