شمار مبتلایان به کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ۱۱ نفر رسید

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۰۹:۱۸:۰۵
کد خبر: ۹۷۳۰۷۸
شمار مبتلایان به کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به ۱۱ نفر رسید
محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه در موج اخیر بیماری های تنفسی 257 نفر با این علائم به بیمارستان های تابعه دانشگاه مراجعه کرده اند، گفت: تعداد موارد مثبت کرونا در منطقه تحت پوشش این دانشگاه تا ظهر امروز به 11 نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر محمد هاشمی شهری در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونای جدید در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تا ساعت 15 روز سه شنبه، 13 اسفند ماه گفت: تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به 11 مورد رسیده است؛ البته موارد فوق صرفا شامل موارد مثبت و تائید شده آزمایشگاهی است و برخی از بیماران که دارای علائم هستند، با تشخیص بالینی پزشکان محترم متخصص، تحت درمان و مراقبت لازم قرار گرفته اند.

وی افزود: در مجموع در موج اخیر بیماری های تنفسی تعداد 257 نفر با این علائم به بیمارستان های تابعه دانشگاه مراجعه کرده اند که از این تعداد، هم اکنون 23 نفر بستری و سایر افراد با حال عمومی مساعد مرخص شده اند.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات اپیدمیولوژیک، بیش از 80 و یا حتی 90 درصد مبتلایان به این بیماری نیازی به بستری در بیمارستان نداشته و می توانند به صورت سرپایی و در منزل دوران نقاهت خود را سپری کنند.

هاشمی اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون هیچگونه مرگ و میر بیماران با تست کرونای مثبت در بیمارستان ها تابعه این دانشگاه نداشته ایم.

وی ضمن دعوت مجدد از مردم برای خویشتنداری، حفظ خونسردی و ادامه اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی، اظهار کرد: با توجه به احتمال افزایش موارد مثبت جدید در استان و کشور در هفته جاری، توصیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همانند روز گذشته ماندن در منزل، عدم حضور در مجامع عمومی و عدم شرکت در برنامه های جمعی، خودداری از مسافرت های غیر ضروری، حفاظت از افراد در معرض خطر مانند افراد مسن و بیماران مزمن و رعایت بهداشت تنفسی و بهداشت دست است.

وی ادامه داد: این در حالی است که متاسفانه همچنان شاهد فعالیت برخی باشگاه های ورزشی، گیم نت ها، سالن های بیلیارد، تالارهای عروسی و برگزاری برنامه هایی مانند بازارهای روز هستیم که پیگیری لازم در زمینه تعطیلی این فعالیت های نیز صورت گرفته است.

این مقام مسئول در خصوص شایعات مربوط به پراکندگی اتباع کشور پاکستان در سطح شهر نیز اظهار کرد: به دنبال اقدام دولت پاکستان در امتناع از پذیرش اتباع خود، علاوه بر برخی تسهیلات محدود اقامتی در مرز میرجاوه، زائر سرای امام رضا (ع) نیز برای اسکان این زوار اختصاص یافت و ضمن ارائه خدمات مراقبتی و بیمار یابی به این افراد، نیروی انتظامی مانع از حضور آنان در سطح شهر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های مستمر این دانشگاه، استانداری سیستان و بلوچستان، وزارت بهداشت و نمایندگی وزارت امور خارجه در زاهدان کشور پاکستان مجاب به پذیرش اتباع خود شد و اتباع این کشور پس از دریافت مراقبت های بهداشتی و معاینات لازم در مرز میرجاوه به کشور خود مراجعت کردند، به طوری که از صبح جمعه تا ظهر امروز برای 3هزار و 305 نفر از آنان گواهی سلامت صادر شده است.

وی افزود: با این وجود صبح دیروز یک دستگاه اتوبوس حامل اتباع بیگانه که وارد زاهدان شده بود اشتباها و بدون برنامه قبلی وارد پایانه مسافربری شد اما پس از اطلاع عوامل محترم انتظامی و بدون اینکه این افراد از محل پایانه خارج شوند، اتوبوس مزبور به سمت مرز هدایت شده است؛ این در حالی است که در فضای مجازی برخی از افراد شایعه ای در زمینه انتشار این افراد در سطح شهر زاهدان را منتشر کردند که این خبر کذب همان روز تکذیب شد.

هاشمی شهری با تاکید بر لزوم عدم توجه به شایعات و کسب اطلاعات از منابع معتبر، گفت: توصیه ما به مردم حفظ آرامش و عدم توجه به شایعاتی است که به وفور در فضای مجازی مطرح و بازنشر می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز