امینی: حاشیه‌ها تاثیری در اکران و شرایط حضور فیلم‌ها نخواهد داشت / حجت اکران و اتفاقات فیلم با تهیه کننده است

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۴:۱۵:۳۱
کد خبر: ۱۴۲۹۹۴۵
امینی: حاشیه‌ها تاثیری در اکران و شرایط حضور فیلم‌ها نخواهد داشت / حجت اکران و اتفاقات فیلم با تهیه کننده است
جلسه نشست دبیر چهل و یکمین جشنواره فجر با اصحاب رسانه در روز دوشنبه ده بهمن ماه در سالن 12 پردیس سینمایی ملت با حضور جمع کثیری از خبرنگاران برگزار شد. این نشست را مسعود نجفی مدیر روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با خوشامدگویی و اعلام تأخیر ۳۵ دقیقه ای به دلیل درخواست اصحاب رسانه و یادی از درگذشتگان اصحاب رسانه آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مجتبی امینی دبیر چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی  در خصوص شرکت نکردن عوامل فیلم و تصمیم برای اکران فیلم ها گفت: جشنواره متعلق به خانواده سینما و اهالی سینماست به خصوص دوستان و عزیزانی که اثر تولید کردند و ثبت نام کردند و متقاضی شدند و فرم ثبت نام را دارند و دوست داشتند به جشنواره بیایند.

وی افزود: قاعده امر این است از لحاظ پروتکل های حرفه ای جشنواره های جهانی و جشنواره ما و صنعت فیلم سازی، متولی تصمیم گیری برای یک اثر، تهیه کننده است و مالک و صاحب اثر است. تصمیم می گیرد حضور فیلم در فستیوال ها و اکران و ارائه، این اتفاق در همه جشنواره های خارجی و داخلی بوده و برخی ها همراه با تهیه کننده بودند و برخی نبودند. شاید یکسری از مسائل اجتماعی و شخصی باشد.

امینی اظهار داشت: نکته ای که هست به کسی که ثبت نام می کند به اکران آن اثر احترام می گذاریم و حاشیه هایی که بخواهد در رسانه ها ایجاد شود تأثیری در عدالت خواهی اکران اثر و شرایط حضورش نخواهد داشت.

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: آثار برای ما محترم است و حجت اکران و اتفاقات فیلم با تهیه کننده است. این موضوع را در ادوار دیگر داشتیم که صاحبان اثر و کارگردان و عوامل می گفتند دوست نداشتیم نشست پرسش و پاسخ داشته باشیم و به اکران فکر می کردیم و ادوار گذشته را ببینیم این موضوع طبیعی است برخی از آثار نخواهند با جشنواره همراه شوند.

وی با با بیان اینکه همه آثار راه یافته اکران موفق خواهند داشت عنوان کرد:  براساس ضوابط، بستری آرام برای اکران فیلم ها برقرار می کنیم و مورد ارزیابی و داوری برای آنها اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز