ستاره سازی برنا ؛ بخش ششم

حامد بهداد بازیگر مارموز سینمای ایران

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۰۷:۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۴۸۰۴۰۷
حامد بهداد بازیگر مارموز سینمای ایران
حتما برای شما هم جالب است که بدانید هر یک از بازیگران مرد ستاره سینمای ایران با چه پتانسیلی می توانند گیشه پرده نقره ای را نجات دهند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ فروش سینمای ایران به عناصر مختلفی بستگی دارد که شاید بخش عمده ای از آن این روزها به ژانر مرتبط شود و طبیعی است که سلیقه سینمای مردم ما به سمت کمدی نگاهی جدی تر دارد و آثار کمدی سینمای ایران در گیشه و جذب مخاطب به سالن های سینما معمولا ناجی بوده است. 

آیا می دانید عامل اصلی فروش آثار سینمایی به ویترین و ستاره های فیلم ها مرتبط می شود ؟ ستاره ها در سینما می توانند بازیگران باشند یا در معدودی موارد کارگردانان صاحب نام نیز توانایی کشاندن مخاطب به سالن ها را دارند اما نکته اینجاست که کدام گروه از بازیگران در بالا بردن توانمندی فروش یک فیلم حضوری جدی تر دارند. 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازیگران مرد در افزایش فروش گیشه نقشی پررنگ تر را در این سالها ایفاء کرده اند و در واقع ستاره های زن سینما ذیل مردان توانسته اند کشش مخاطب به سالن های  سینما را افزایش دهند. 

در گزارشی تصمیم داریم میزان فروش حدودی چند بازیگر ستاره را بر اساس اعداد و ارقامی که به شکل رسمی وجود دارد بررسی کنیم:

حامد بهداد 

حامد بهداد در سریال سرگیجه

حامد بهداد را با توجه به جنس و نوع بازی اش می توان با دیگر بازیگران سینمای ایران متفاوت قلمداد کرد. او جزء معدود بازیگرانی است که در سینما بیش از آنکه به ستاره شدن بیندیشد به انتخاب های خاص رسیده است و کارنامه اش مملو از اتفاقاتی است که می تواند از آن بر اساس ژانر و همکاری با بزرگانی مانند کمال تبریزی ، مسعود کیمیایی و ... دفاع کند. 

حامد بهداد را به خاطر نقش های شبیه به همی  که در کارنامه دارد بسیاری مورد انتقاد قرار دادند اما او اصولا خودش را جلوی دوربین می برد و استایلی که در اجرا و بیان از او می بینیم در واقع گوشه هایی از کاراکتر خود بازیگر است که به جای هر گونه ادا و اصول و اور اکت به سراغ داشته های خودش می رود.

اگر گاهی بازی خارج از عرف ، درشت ، خارج از اندازه ها و چارچوب های نقش را از او می بینیم مستقیما به بخشی از شخصیت این بازیگر متین و کاربلد مرتبط می شود. در واقع کسانی که این آرتیست سینمای ایران را می شناسند متوجه می شوند که رفتار نمایشی او بخشی از شخصیت این بازیگر است که اتفاقا آن را با خود جلوی دوربین می برد و این شک را در خیلی ها ایجاد می کند که بهداد بازیگری بزرگ نما است . 

در کارنامه حامد بهداد فیلم 6 میلیاردی مارموز دیده می شود اما با قبرستان غیر انتفاعی عددی کم رمق را در فروش تجربه کرد. 

مجموع فروش فیلم ها: 30میلیارد و 74میلیون و 575هزار و 580تومان 

مجموع مخاطب فیلم ها: 4میلیون و 669 هزار و 895نفر 

پرفروش ترین سال: 1398- 7 میلیارد و 244 میلیون  و 695هزار  و 399تومان 

کم فروش ترین سال/1394-  217میلیون و 896هزار و 60تومان 

پرفروش ترین فیلم : مارموز - 6میلیارد و 560میلیون تومان 

پرمخاطب ترین فیلم: مارموز -  719 هزار و 452 مخاطب

کم فروش ترین فیلم : قبرستان غیر انتفاعی - 29 میلیون و 446 هزار و 600 تومان 

کم مخاطب ترین فیلم: فرزند چهارم - 13 هزار و 535مخاطب 

انتهای پیام./

نظر شما