زمان اولین سفر دائمی به ماه مشخص شد!

۱۴۰۱/۰۹/۰۱ - ۲۰:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۴۰۲۰۳۵
زمان اولین سفر دائمی به ماه مشخص شد!
ناسا اعلام کرد تا آخر همین دهه میلادی انسان بر روی کره ماه سکونت خواهد کرد.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ هفته گذشته، ناسا پرواز آرتمیس 1 را که مدت ها در انتظارش بود، آغاز کرد، برای این کاوشگر فضایی چندین ماموریت تعریف شده است از جمله اینکه شرایط حضور انسان در ماه و اطراف آن را تسهیل کند اما با وجود اینکه این تازه آغاز این ماموریت طولانی است.

هوارد هو، مدیر برنامه فضاپیمای اوریون در پرواز آرتمیس 1 در این رابطه عنوان کرد که آژانس فضایی آمریکا قصد دارد انسان‌هایی را زودتر روی ماه زندگی کند.

وی در ادامه گفت: مسلماً در این دهه، ما افرادی را خواهیم داشت که روی ماه زندگی می‌کنند. آنها زندگی و زیستگاه خواهند داشت. نه تنها ما می‌توانیم در رساندن مردم به ماه کمک کنیم بلکه امکان برگرداندن مردم به سطح زمین را خواهیم داشت. این چیزی بیش از زندگی کردن است، بلکه واقعاً به علم مربوط می شود. 

این ماموریت کاوشگر بدون سرنشین ناسا بین 4 تا 6 هفته طول خواهد کشید که در آن فضاپیمای Orion به ماه سفر می‌کند و در نهایت قبل از اینکه گرانش ماه آن را به مدار خود بکشد، به حدود 62 مایلی بالاتر از سطح آن می‌رسد. داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری‌شده برای پروازهای آینده با انسان در هواپیما مورد استفاده قرار می‌گیرد، ماموریتی به نام آرتمیس 2 که پیش‌بینی می‌شود در سال 2023 راه اندازی شود.

در ماموریت آرتمیس 3 جایی که خدمه در واقع می توانند سطح ماه را لمس کنند. زمانی که این اتفاق بیفتد، این اولین باری است که انسان از سال 1972 روی ماه خواهد آمد.

هو  گفت: دلیل اصلی این ابتکار این است که ببینیم آیا آبی در قطب جنوبی ماه وجود دارد که می تواند به سوخت بالقوه برای فضاپیماها برای رفتن به اعماق فضا تبدیل شود یا خیر.  واقعاً برای ما بسیار مهم است که کمی فراتر از مدار زمین خود بیاموزیم و بعد از رفتن به مریخ گام بزرگی برداریم و ماموریت‌های آرتمیس ما را قادر می‌سازد تا یک پلتفرم و سیستم حمل‌ونقل پایدار داشته باشیم که به ما امکان می‌دهد یاد بگیریم چگونه در آن محیط عمیق فضایی کار کنیم.

ناسا اعلام کرده است که روز دوشنبه، فضاپیمای اوریون نزدیک‌ترین پرواز خود را از ماه انجام داد و با سرعت بیش از 5100 مایل در ساعت به حدود 80 مایل از سطح آن رسید. این فضاپیما فقط یک مانور دیگر برای ورود به مدار رتروگراد دور ماه دارد که انتظار می‌رود روز جمعه انجام دهد. هدف نهایی تلاش برای فراهم کردن "بنیاد" زندگی در فضا است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز