ناسا و اسپیس ایکس احتمال راه اندازی مجدد تلسکوپ هابل را مطالعه می کنند

۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۲۱:۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۴۱۴۷۲۳
ناسا و اسپیس ایکس احتمال راه اندازی مجدد تلسکوپ هابل را مطالعه می کنند
مطالعه غیر انحصاری اسپیس ایکس در مورد احتمالات تقویت مجدد تلسکوپ فضایی هابل در حال انجام است.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ مطالعه غیر انحصاری  اسپیس ایکس در مورد احتمالات تقویت مجدد تلسکوپ فضایی هابل در حال انجام است. در روز پنجشنبه، 22 دسامبر 2022، ناسا درخواستی برای اطلاعات برای جستجوی اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت های تجاری موجود برای راه اندازی مجدد ماهواره در مدار، با استفاده از هابل به عنوان نمایش، بدون هیچ هزینه ای برای دولت، صادر کرد.

در حال حاضر هیچ برنامه ای برای ناسا برای انجام یا تامین مالی یک ماموریت اختصاصی خدمات هابل وجود ندارد. درخواست اطلاعات تا سه‌شنبه ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳ باز خواهد ماند، زیرا ناسا به بررسی گزینه‌های آینده هابل ادامه می‌دهد.

ناسا و اسپیس ایکس  یک توافقنامه قانون فضایی بدون بودجه را امضا کردند تا امکان سنجی ایده برنامه اسپیس ایکس و پولاریس را برای تقویت تلسکوپ فضایی هابل آژانس به مدار بالاتر با فضاپیمای دراگون، بدون هیچ هزینه ای برای دولت، بررسی کنند.

 اسپیس ایکس با مشارکت برنامه Polaris ، این مطالعه را برای درک بهتر چالش‌های فنی مرتبط با مأموریت‌های خدماتی پیشنهاد کرد. این مطالعه غیر انحصاری است و سایر شرکت‌ها ممکن است مطالعات مشابهی را با موشک‌ها یا فضاپیماهای مختلف به عنوان مدل خود پیشنهاد کنند.

تیم ها انتظار دارند این مطالعه تا شش ماه طول بکشد و داده های فنی را از فضاپیمای هابل و اسپیس ایکس دراگون جمع آوری کند. این داده‌ها به تعیین اینکه آیا می‌توان با خیال راحت تلسکوپ را در مداری با ثبات‌تر قرار دهند یا خیر، کمک می‌کند.

هابل

توماس زوربوخن، معاون مدیر اداره مأموریت علمی در مقر ناسا در واشنگتن، گفت: این مطالعه نمونه هیجان انگیزی از رویکردهای نوآورانه ای است که ناسا از طریق مشارکت خصوصی و دولتی در حال بررسی است. با رشد ناوگان ما، ما می خواهیم طیف گسترده ای از فرصت ها را برای پشتیبانی از قوی ترین و عالی ترین ماموریت های علمی ممکن کشف کنیم.

در حالی که هابل و اژدها به عنوان مدل های آزمایشی برای این مطالعه خدمت خواهند کرد، بخش هایی از مفهوم ماموریت ممکن است برای فضاپیماهای دیگر، به ویژه فضاپیماهایی که در مدار نزدیک زمین هستند قابل استفاده باشد.

هابل از سال 1990 و در فاصله 335 مایلی بالای زمین در مداری که به آرامی در طول زمان در حال فروپاشی است، فعالیت می کند. راه اندازی مجدد هابل در مداری بالاتر و پایدارتر می تواند چندین سال عملیات را به عمر آن اضافه کند.

جسیکا جنسن، معاون عملیات و ادغام مشتری در اسپیس ایکس، گفت: «اسپیس ایکس و برنامه پولاریس می‌خواهند مرزهای فناوری فعلی را گسترش دهند و بررسی کنند که چگونه مشارکت‌های تجاری می‌توانند به طور خلاقانه مشکلات پیچیده و چالش برانگیز را حل کنند. مأموریت‌هایی مانند سرویس‌دهی به هابل به ما کمک می‌کند قابلیت‌های فضایی را گسترش دهیم تا در نهایت به همه ما کمک کند تا به اهداف خود برای تبدیل شدن به یک تمدن فضایی و چند سیاره‌ای دست یابیم.»

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز