هواپیما برقی در مقیاس واقعی ساخته شد!

۱۴۰۱/۱۱/۱۲ - ۲۰:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۴۳۰۹۷۲
هواپیما برقی در مقیاس واقعی ساخته شد!
فناوری‌های تجربه فضای هوایی دیترویت یک نمونه اولیه از پلتفرم هواپیمای مدولار eVTOL خود، Sigma-6 را ارائه کرده است، یک بدنه هواپیمای نوآورانه که دارای غلاف‌های قابل تعویض بار و مسافر و یک ربات اسکیت‌برد کاربردی برای بارگیری و تخلیه آن‌ها است.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ طرح‌های انتقالی هواپیمای برقی VTOL در چند سال گذشته در همه جا وجود داشته است، اما اکثر آنها یا طرح‌های آسانسور و کروز، با سیستم‌های رانش افقی و عمودی مجزا هستند، یا طرح‌های رانش بردار که سیستم‌های رانش خود را مستقل از بال‌ها کج می‌کنند.

طرح‌های بال کج بسیار کمتر رایج شده‌اند، شاید به دلیل نگرانی از این که بال‌های عمودی در وضعیت شناور باد بیش از حد می‌خورند و باعث می‌شوند هواپیما برای حفظ سطح و حفظ موقعیت خود سخت‌تر کار کند.

در هر صورت، ASX با مفهوم بال کج به عنوان پایه سیگما 6 خود پیش رفته است و مطمئناً جانور جالبی است. کل مجموعه بال کج و دم V با عرض 43 فوت (11.6 متر)، با شش پایه با قطر بزرگ و مجموعه ای از ارابه فرود در سمت عقب، به گونه ای طراحی شده است که از غلاف های مسافر و بار جدا شود.

غلاف ها در زمینه بازار نوظهور eVTOL بسیار بزرگ هستند. غلاف های بار محموله قابل توجه 2000 پوند (907 کیلوگرم) را حمل می کنند و غلاف های مسافری شش تا هشت نفر را با حداکثر سرعت 250 مایل در ساعت (400 کیلومتر در ساعت) در هوا جا می دهند. هنگامی که سیگما 6 فرود می آید، غلاف ها از بدنه هواپیما جدا می شوند و روی یک شاسی اسکیت بورد الکتریکی مستقل کوچک با چرخ های تمام چرخ متحرک و چرخ های همه جهته در اطراف مکان می چرخند. همین روبات های اسکیت برد می توانند در صورت لزوم کل هواپیما را بلند کرده و حرکت دهند.

هواپیما برقی 1

اگر همه چیز کمی دور از ذهن به نظر می رسد، ASX با این ایده بیشتر از بسیاری از واقعیت ها پیش رفته است، این شرکت تا آنجا پیش رفته است که نمونه اولیه و آزمایش این سیستم لجستیک زمینی را در مقیاس کامل انجام داده است. 

بسته های باتری 200 کیلووات ساعتی در غلاف ها زندگی می کنند، نه در بدنه هواپیما. ASX ادعا می کند که هر کدام برای برد پروازی در حدود 150 مایل (240 کیلومتر) مناسب هستند، اما از آنجایی که غلاف ها قابل تعویض هستند، نیازی به رها کردن بدنه هواپیما در حین شارژ شدن باتری نیست.

این نمونه اولیه نسل ششم ASX است. هنوز آزمایش پروازی انجام نشده است، اگرچه به نظر می‌رسد سیستم VTOL بال و شش پایه شناورهای متصل را انجام داده است.

هواپیما 2

برنامه ASX این است که در سال 2025 تولید این ماشین‌ها را در مقیاس بزرگ آغاز کند، با 100 فروند هواپیما برای تولید توسط پیمانکاران خارجی در حالی که کارخانه خود را برای تولید انبوه می‌سازد که از سال 2027 با 500 دستگاه شروع می‌شود. البته، برای رسیدن به آن نقطه، این شرکت باید فرآیند طولانی، عذاب‌آور و گران‌قیمت صدور گواهینامه FAA را طی کند.

مسیر پیش روی همه شرکت‌های eVTOL فوق‌العاده سخت به نظر می‌رسد، اما به نظر می‌رسد ASX این مفهوم غلاف مدولار را با بودجه محدود راه مناسبی در پیش گرفته است .امیدواریم که به زودی شاهد پرواز ماشین آن باشیم.

انتهای پیام/

حجم ویدیو: ۱۳.۷۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۱۹ دانلود ویدیو
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز