استارت‌آپ هلندی کیت نانویی برای شناسایی مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌سازد!

۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۲۳:۲۴:۲۴
کد خبر: ۱۴۴۵۷۴۰
استارت‌آپ هلندی کیت نانویی برای شناسایی مقاومت آنتی‌بیوتیکی می‌سازد!
شرکت ساوندسل مبلغ ۳۵۰ هزار یورو برای پیشبرد فناوری دریافت می‌کند که با استفاده از آن می‌توان تشخیص داد که آیا باکتری پس از تجویز آنتی‌بیوتیک هنوز زنده است.

خبرگزاری برنا؛ شرکت ساوندسل، اسپین‌آف دانشگاه صنعتی دلفت است، که بودجه ۳۵۰،۰۰۰ یورو از صندوق اثبات مفهوم Uniiq را دریافت کرده است. این وجه برای تسهیل توسعه فناوری گرافن برای آزمایش حساسیت به آنتی‌بیوتیک صرف می‌شود.

ساوندسل فناوری نوآورانه‌ای را توسعه می‌دهد که می‌تواند ارتعاشات تولید شده توسط باکتری‌های زنده را اندازه‌گیری کند. این فناوری از غشای گرافن استفاده می‌کند و می تواند پیامدهای قابل توجهی برای تشخیص مقاومت آنتی بیوتیکی داشته باشد، زیرا این امر باعث می‌شود بیماران بتوانند سریع‌تر از استاندارد امروزی داروهای مؤثر در برابر عفونت‌های باکتریایی دریافت کنند.

با توجه به خواص بسیار حساس گرافن و فرآیندهای بیولوژیکی در باکتری‌ها ، ساوندسل پس از تجویز یک آنتی بیوتیک، بینشی در مورد اینکه آیا یک باکتری هنوز زنده است، ارائه می‌دهد.

اولین آزمایش‌های ساوندسل با باکتری E. coli نشان داد که اگر باکتری‌ها در برابر آنتی بیوتیک مقاوم باشند، ارتعاشات در همان سطح ادامه می‌یابد. هنگامی که باکتری‌ها غیر مقاوم بودند، ارتعاشات پس از تجویز دارو فروکش کردند.

ارتعاشات اندازه گیری شده بسیار کوچک است. روش‌های فعلی برای اندازه گیری مقاومت آنتی بیوتیکی باکتری‌ها به زمان تقسیم سلولی آنها متکی هستند. از آنجا که باکتری‌ها به آرامی تقسیم می شوند‌، تعیین مقاومت به آنتی‌بیوتیک بسته به نوع میکروارگانیسم، از چند روز حتی تا هفته‌ها می‌تواند طول بکشد. با این حال، با وجود فناوری ساوندسل، پزشکان قادر خواهند بود آنتی بیوتیک های مؤثر را برای بیماران تجویز کنند.

این استارت‌آپ منشعب شده از دانشگاه صنعتی دلفت، قصد دارد از این سرمایه گذاری جدید UNIIQ استفاده کند تا نمونه اولیه‌ای را تهیه کند که می‌تواند در بیمارستان مورد استفاده و آزمایش قرار گیرد. اریک روستون، مدیر عامل این شرکت اظهار داشت که این بودجه به فناوری ساوندسل کمک می‌کند تا از یک آزمایشگاه دانشگاهی به یک محیط تجاری‌تر منتقل شود.

روستون می‌گوید: با سرمایه گذاری UNIIQ، ما قادر خواهیم بود وارد مرحله مهمی از توسعه شویم. ما به دستیابی به این نقطه عطف بسیار افتخار می‌کنیم و مشتاقانه منتظر استفاده از این فناوری برای تأثیر مثبت قابل توجهی بر جامعه هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما