فناوری هوش مصنوعی در صنایع نفت

۱۴۰۲/۰۲/۲۸ - ۲۲:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۴۸۱۷
فناوری هوش مصنوعی در صنایع نفت
شرکت نفتی شل (SHEL.L) از فناوری هوش مصنوعی شرکت «SparkCognition» در اکتشاف و احداث زیرساخت استخراج نفت در اعماق دریاها برای افزایش تولید نفت فراساحلی استفاده خواهد کرد.

خبرگزاری برنا؛ الگوریتم‌های هوش مصنوعی شرکت «SparkCognition» حجم عظیمی از داده‌های مربوطه را برای جستجوی مخازن نفتی جدید، پردازش و تجزیه و تحلیل خواهند کرد.

گابریل گوئرا، معاون نوآوری و عملکرد شرکت شل، طی بیانیه‌ای در این مورد گفت: «ما متعهد به یافتن راه‌های جدید و نوآورانه برای ابداع روش‌های اکتشافی هستیم.»

هدف این شرکت از به کارگیری فناوری یاد شده، بهبود کارایی، بالا بردن سرعت عملیات، افزایش تولید و موفقیت در اکتشاف است. به ادعای این شرکت فرآیند جدید مدت زمان اکتشاف را از ۹ ماه به کمتر از ۹ روز کاهش می‌دهد.

این فناوری با استفاده از اسکن داده‌های لرزه‌ای ضعیف، تصاویر زیرسطحی تولید می‌کند. در فناوری لرزه‌نگاری برای کشف مناطق زیرسطحی از امواج صوتی استفاده می‌شود. محصول ارائه شده از سوی «SparkCognition» موجب تسریع کار اکتشاف و صرفه‌جویی در هزینه‌ها در محاسبات با عملکرد بالا می‌شود.

پیشرفت‌های هوش مصنوعی طی ماه‌های اخیر از سک سو سبب نگرانی کارشناسان شده و از سوی دیگر سبب ترغیب بسیاری از شرکت‌های بزرگ تجاری برای افزایش استفاده از این فناوری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز