ثبت رکورد جدید مصرف دیتا در شبکۀ ایرانسل؛

ایرانسلی‌ها ۱۳.۲۱ پتابایت اینترنت در یک روز مصرف کردند

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۵:۰۶:۳۷
کد خبر: ۱۱۲۰۳۳۶
ایرانسلی‌ها ۱۳.۲۱ پتابایت اینترنت در یک روز مصرف کردند
حجم مصرف دیتای روزانۀ کاربران شبکۀ اینترنت پرسرعت ایرانسل با عبور از مرز ۱۳.۲۱ پتابایت، رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

به گزارش برنا، با بررسی رفتار مصرف مشترکان شبکۀ اینترنت پرسرعت ایرانسل در دورۀ یک ماهه از ۱۷ آذر تا ۱۷ دی ۱۳۹۹، آمارها نشان می‌دهد بالاترین مصرف دیتا در این شبکه، در روز شنبه ۲۹ آذر ۹۹، با گذر از مرز ۱۳.۲۱ پتابایت رقم خورده است. همچنین در بازه زمانی ۱۷ آذرماه ۹۹ تا ۱۷ دی‌ماه ۹۹، میانگین مصرف روزانۀ دیتا در شبکۀ ایرانسل ۱۲.۶۴ پتابایت بوده است.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با پیش‌بینی افزایش مصرف دیتا در شرایط شیوع ویروس کرونا، از ابتدای همه‌گیری این ویروس، به صورت مستمر شبکه را پایش کرده و از افت کیفیت در آن جلوگیری کرده است. استفاده از لایه‌های فرکانسی جدید، اضافه کردن بخش‌های جدیدی از باند فرکانسی ۹۰۰ و ۲۶۰۰ که پیشتر از آن در اختیار شبکۀ ایرانسل نبود، اضافه کردن بیش از ۱۵۰۰ سایت و لایه فرکانسی در تمام کشور و در دستور کار قرار دادن اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکۀ ملی اطلاعات، از جمله اقدام‌هایی است که بر افزایش ظرفیت شبکه و افزایش مصرف کاربران تأثیر گذاشته است.

تغییر الگو مصرف دیتا توسط کاربران تحت شرایط شیوع کرونا، باعث شده تا مصرف دیتا در بازه‌های زمانی مختلف از جمله قرنطینه، تعطیلی، الزام به دورکاری، منع رفت‌وآمد و…، رشدهای حداکثری را به ثبت برساند. از این رو، علاوه بر ثبت میزان اوج مصرف روزانۀ ۱۳.۲۱ پتابایت، میانگین مصرف روزانه در دورۀ یک ماهۀ منتهی به ۱۷ دی ۱۳۹۹ عددی برابر ۱۲.۶۴ پتابایت بوده است.

توسعۀ پوشش شبکۀ اینترنت پرسرعت همراه و افزایش ظرفیت شبکۀ ایرانسل، در راستای بالارفتن کیفیت خدمت‌رسانی به مشترکان، در حالی به طور مستمر انجام می‌شود که اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، اولین و تنها ارائه دهنده نسل پنجم تلفن همراه در ایران نیز است.

به تازگی در تاریخ سوم آذرماه ۱۳۹۹، با ثبت رکورد سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه در شبکۀ 5G ایرانسل، رکورد سرعت قبلی اینترنت ایران (۱.۵ گیگابیت بر ثانیه) که آن هم در شبکۀ 5G ایرانسل به ثبت رسیده بود، شکسته شد.

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، اپراتوری است که توانسته است برای اولین بار در ایران، در روز اول مردادماه ۱۳۹۹، فناوری نسل پنجم تلفن‌همراه را راه‌اندازی کند و تاکنون سه سایت 5G خود را به بهره‌برداری رسانده است. سه‌شنبه هفتم مرداد ماه ۱۳۹۹، با حضور و انجام تست سرعت توسط خبرنگاران، دومین سایت 5G ایران در ساختمان مرکزی ایرانسل افتتاح شده بود.

راه‌اندازی سومین سایت 5G ایران و ایرانسل نیز در روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۹، در محل دانشکدۀ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت‌مدرس انجام شد که برخلاف دو سایت داخل ساختمانِ (Indoor) قبلی، نخستین سایت خارج از ساختمان (Outdoor) نسل پنج ایرانسل است و امکان استفادۀ عموم مشترکان ایرانسل، به وسیلۀ گوشی‌های موجود در بازار ایران با قابلیت پشتیبانی از 5G و به علاوه، استفادۀ دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه از آخرین نسل فناوری تلفن‌همراه، در آزمایشگاه 5G این دانشگاه را فراهم می‌کند.

به زودی سایتِ‌ چهارم نسل پنجم تلفن‌همراه ایران و ایرانسل در محل پارک آب و آتش تهران مورد بهره‌برداری و استفاده عموم قرار خواهد گرفت.

نظر شما
پرونده ویژه