دومین دوره «مرکز توسعه شغلی ایرانسل» آغاز به‌کار کرد

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۰۸:۴۰:۲۲
کد خبر: ۱۱۲۷۸۶۷
دومین دوره «مرکز توسعه شغلی ایرانسل» آغاز به‌کار کرد
دومین دوره مرکز توسعه شغلی ایرانسل با حضور ۵۰ کارورز، با هدف شناسایی استعدادها و هدایت آن‌ها در مسیر حرفه‌ای شغلی، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش برنا، صبح دیروز چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹، مراسم دومین دوره مرکز توسعه شغلی ایرانسل با حضور دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل، مهندس محمدمهدی مجتهدی معاون منابع انسانی، جمعی از مدیران، کاروزان و مشاورهای حرفه‌ای-روان‌شناختی (منتور)، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی کرونا، در محل آمفی‌تئاتر ساختمان مرکزی ایرانسل، برگزار شد.

مرکز توسعه شغلی ایرانسل از سال ۹۷ و با هدف نزدیک کردن ارتباط بین دانشگاه و محیط حرفه‌ای، فعالیت خود را آغاز کرده تا با کشف و پرورش استعدادها و هدایت آن‌ها در مسیر شغلی، بتواند رهبران آینده صنعت ICT کشور را تربیت کند. دومین دوره مرکز توسعه شغلی ایرانسل، در بهمن ماه ۱۳۹۹ درحالی برگزار شد که فراخوان جذب کارورزان در آبان ماه منتشر شده و پس از آن، سه هزار و ۸۳۰ نفر با ارسال رزومه ثبت‌نام کرده بودند. پس از بررسی رزومه‌ها و برگزاری آزمون‌های لازم، ۳۳۷ نفر دعوت به مصاحبه شده و از میان آن‌ها، ۵۰ کارورز، برای حضور در مرحله ارتقاء حرفه‌ای (منتورینگ) انتخاب شدند. پس از پایان این دوره، ۲۰ کارورز منتخب، این فرصت را خواهند داشت تا در پروژه‌های واقعی در پنج حوزه توسعه محصول، آی‌تی، علوم داده، بازاریابی و تلکام در شرکت ایرانسل به صورت کارآموز فعالیت کنند.

دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، با ابراز خوشحالی از حضور دانش‌ورزان نخبۀ برترین دانشگاه‌های کشور گفت: «ایرانسل به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور دیتا و سرویس‌های دیجیتال کشور، امسال وارد پانزدهمین سال فعالیت شده و شاید بتوان گفت در طول چهارده‌سال گذشته، از مهم‌ترین و مؤثرترین بازیگران حوزه فناوری آی‌تی و ‌آی‌سی‌تی کشور بوده است. تا قبل از شکل‌گیری ایرانسل، در کشور تنها یک اپراتور تلفن‌همراه داشتیم و کشور از تکنولوژی‌های روز دنیا فاصله داشت. اما ایرانسل از زمانی که شکل گرفت، بنای خود را بر پیشرو بودن در حوزه فناوری گذاشت و توانست نسل  ۲.۷۵ تلفن‌همراه را که سرآغاز ارائۀ اینترنت‌همراه با سرعت قابل قبول بود، وارد کشور کند. بعد از آن، در اولین فرصتی که اجازه یافتیم، نسل‌های سه و چهار را راه‌اندازی کردیم و امسال هم توانستیم اولین اپراتوری باشیم که نسل پنجم تلفن‌همراه را در کشور راه‌اندازی کنیم.»

دومین دوره مرکز توسعه شغلی ایرانسل

وی در ادامه با توصیف فضای حرفه‌ای شرکت ایرانسل به کاروزان گفت: «یکی از ویژگی‌هایی که در شرکت ایرانسل وجود دارد، این است که کارکنان ایرانسل طوری کار می‌کنند  تا شرکت در همه حوزه‌های فعالیت، از جمله حوزه‌‌های فناوری، سرویس و خدمات، پیشرو باشد و به همین دلیل فاصله معناداری با دیگران در کشور و حتی در سطح منطقه پیدا کرده‌اند. شعارهای ما مانند «ایرانسل تجربۀ زندگی دیجیتال»، «ایرانسل نبض زندگی دیجیتال» و «ایرانسل اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور»، شعارهایی بوده که به کمک همین تلاش‌ها، الان به بخشی از واقعیت‌های خدماتی که ایرانسل به مردم کشور عرضه می‌کند، تبدیل شده است. البته شعارهای دیگری هم داریم که هدف‌گذاری‌هایی است برای آینده خدماتی که ایرانسل قرار است در آن نقش ایفا کند. ایرانسل شرکتی بین‌المللی است که شریک خارجی آن، یک شرکت حرفه‌ای در بین اپراتورهای موبایل است و ۲۲ کشور از جمله ایران، در مجموعه آن هستند. وجود نیروی انسانی باتجربه، باهوش، خلاق و پرکار، باعث شده تا ایرانسل همواره در بین این ۲۲ کشور، در همه رده‌ها بین بهترین‌ها باشد، تاجایی که در سال گذشته به صورت کلی در جمع ۲۲ کشور زیرمجموعه گروه MTN، ایرانسل حائز رتبه برتر شد.»

دکتر عباسی آرند همچنین با تشریح سازوکارهای مرکز توسعه شغلی ایرانسل و اهداف آن، به کاروزان گفت: «فضایی که شما کارورزان به آن وارد خواهید شد، فضایی است که کارها در آن، به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. ما با توجه به تجربه گروه MTN، سعی کرده‌ایم ایرانسل را حرفه‌ای اداره کنیم. راه‌اندازی مرکز توسعه شغلی هم یکی از همین اقدام‌ها در جهت ترسیم مسیر حرفه‌ای برای کارورزان است. متخصصان ایرانسل که سال‌ها در حوزه اپراتوری موبایل کار کرده‌اند، کسب و کار دیجیتال را می‌شناسند و در آن خلق‌ایده کرده‌اند، بخشی از تجربیات‌شان را در این دوره به شما آموزش می‌دهند و افرادی که این دوره را با موفقیت به پایان برسانند، به عضویت خانواده ایرانسل در خواهند آمد. شما انتخاب‌شدگان از میان بیش از سه هزار متقاضی این فرصت بودید و این امر نشان‌دهنده پتانسیل بالای شماست؛ ان‌شاء‌الله بتوانید از این فرصت استفاده کنید و در محیط کاری ایرانسل در کنار آموزش‌های حرفه‌ای که کسب خواهید کرد، تجربه‌ای کم‌نظیر را هم داشته باشید. در کشور ما شرکت‌های بزرگی با فضای مشابه ایرانسل که در آن آرامش، خلاقیت و محیط شاد و به دور از استرسی وجود دارد، بسیار کم تعداد است و امیدواریم شما در این مسیر حرفه‌ای که اولین گام را برای آن برداشته‌اید، موفق باشید.»

پیش از این نیز، اولین دورۀ مرکز توسعه شغلی ایرانسل، در سال ۹۸ با همکاری مدرسه اشتغال شریف برگزار شده بود.

 

نظر شما
پرونده ویژه