برنامه نویسان دهه نودی صاحب شبکه اجتماعی شدند!

۱۴۰۱/۰۳/۱۹ - ۲۱:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۷۷۲۸
برنامه نویسان دهه نودی صاحب شبکه اجتماعی شدند!
«بی‌کد» اولین و تنها شبکه اجتماعی برنامه‌نویسی کودک و نوجوان در کشور است و با استفاده از آن، برای اولین بار کودکان و نوجوانان ایرانی در یک بستر امن و علمی با هم به تبادل اطلاعات در حوزه فناوری اطلاعات می‌پردازند و به طور مستقیم با مراکز آموزشی فعال و معتبر در این حوزه ارتباط دارند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، پلتفرم«بی‌کد» بستری برای به اشتراک گذاری اطلاعات تخصصی در حوزه برنامه نویسی کودکان و نوجوانان است.


این نرم افزار دارای ویژگی هایی چون مشخص کردن مسیر یادگیری برای هر یک از شاخه های برنامه نویسی و دسترسی به ویدئوهای آموزشی بهترین اساتید، ساخت انجمن با موضوعات دسته بندی شده مربوط به زبانهای برنامه نویسی ویژه کودک و نوجوان، ایجاد امکان فروش محصولات و خدمات آموزشی توسط آموزشگاه‌ها از جمله دوره‌ها، ویدئوهای آموزشی، کتاب و ایجاد امکان اشتراک گذاری برنامه‌ها با قابلیت مشاهده آنلاین و دانلود فایل برنامه است.


با وجود امکان ارتقای کاربر به آموزشگاه، در صورتی که فرد ثبت نام کننده مدیر یک آموزشگاه باشد، می‌تواند پنل کاربری خود را با یک کلیک به آموزشگاه ارتقا داده و بعد از بررسی و تایید صلاحیت آموزشگاه، امکاناتی به صورت رایگان برای وی فعال می شود.
معرفی دوره‌های حضوری و آنلاین، گذاشتن اطلاعات کامل از آموزشگاه مثل اطلاعات تماس، لینک وب سایت و سایر شبکه های اجتماعی، معرفی مربیان و سوابق آنها، گذاشتن دوره های آموزشی ویدیوئی رایگان و غیررایگان،  فروش بسته های سخت افزاری و کتاب های آموزشی آموزشگاه و پاسخگویی به سوالات کاربران کودک و نوجوان از جمله این امکانات است.


تعیین سطح کاربران بر اساس فعالیت های داخل شبکه اجتماعی، به عنوان یکی دیگر از ویژگی های این پلتفرم است و در جهت ترغیب کاربران مخصوصا کودکان و نوجوانانی که در حوزه برنامه نویسی تازه شروع به فعالیت کرده اند، نمودار تعیین سطحی طراحی شده و هر کاربر به ازای دنبال کنندگان، سوالاتی که پاسخ داده، لایک هایی که دریافت کرده و دوستانی که دعوت کرده، امتیازات متفاوتی دریافت می کند.


هر کاربر بعد از کسب 2000 امتیاز، به کاربر ویژه یا سطح مربی ارتقا یافته و برای او امکاناتی نظیر کیف پول و امکان گذاشتن ویدیو، جزوات یا فایل های دانلودی غیر رایگان، فراهم می شود که با توجه به عدم محدودیت سنی در این زمینه، بسیاری از نوجوانان به راحتی می توانند با گذاشتن آموزش های مفید، کسب درآمد کنند.


لازم به ذکر است شرکت داده پردازان ورتا در پارک علم و فناوری یزد مستقر بوده و برنامه های مشترک از جمله رویداد کارآفرینی و برنامه نویسی ویژه کودک، نوجوان و مربیان استان یزد با حضور مشاور توانمندسازی سازمان فناوری اطلاعات و مسابقه برنامه نویسی کودکان در هفته جهانی فضا با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز داشته است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز