هندی‌ها چطور فضایی شدند

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۲۲:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۸۶۷۳
هندی‌ها چطور فضایی شدند
استارت‌آپ فضایی هندی Bellatrix Aerospace در ماه جاری اعلام کرد که 8 میلیون دلار سرمایه در دور سرمایه‌گذاری سری A، برای توسعه سیستم‌های پیشرانش فضایی جمع‌آوری کرده است.Bellatrix در سال 2015 با 3 میلیون دلار سرمایه تأسیس شد و با احتساب این 8 میلیون دلار افزایش سرمایه، به 11 میلیون دلار سرمایه دست یافته است. این شرکت در بیانیه خود در خرداد ماه اعلام کرد که چندین سرمایه گذار فرشته و دفاتر خانوادگی به آخرین دور تأمین مالی او پیوستند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی پژوهشگاه فضایی ایران، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد در ده سال گذشته، تعداد ماهواره‌ها در فضا تقریباً ده برابر شده است و بر اساس مأموریت‌های بخش خصوصی اعلام‌شده، احتمالاً در ده سال آینده نیز به سرعت افزایش خواهد یافت.

سیستم‌های پیشرانش فضایی که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ و استفاده از فناوری‌های سازگار با محیط زیست می‌شوند، به طور فزاینده‌ای با بازار رو به رشد ماهواره‌ها مرتبط هستند. این شرکت اضافه کرد که وسایل نقلیه انتقال مداری در حال تبدیل شدن به "یک وسیله جدید برای رسیدن به مدار موردنظر در پرتاب‌های اشتراکی ماهواره‌های کوچک" هستند. Bellatrix در حال توسعه یک وسیله نقلیه انتقال مداری بر اساس فناوری‌های پیشرانش فضایی به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای تبدیل شدن به یک شرکت حمل و نقل فضایی تمام عیار است.
 image1-(1)

Rohan M Ganapathy، در کنار Yashas Karanam، از بنیانگذاران و مدیر عاملان شرکت Bellatrix Aerospace 

 

در این بیانیه Rohan M Ganapathy، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Bellatrix، اعلام کردند که بودجه قبل از سری A به این شرکت کمک کرد تا «تکنولوژی‌های حیاتی متعددی را در داخل خود توسعه دهد. آخرین بودجه به شرکت او کمک می‌کند تا سبد محصولات خود را گسترش دهد، کارکنان جدید استخدام کند و محصولات خود را در فضا اعتبار سنجی نماید. مدیر اجرایی شرکت گفت که این شرکت قصد دارد تا پایان سال توسعه و آزمایش چهار ماژول رانشگر را تکمیل کند. این شرکت همچنین در حال برنامه‌ریزی برای تکمیل وسیله نقلیه انتقال مداری در حال توسعه خود در ماه‌های آینده است.

در حالی که Bellatrix در مورد چگونگی انجام آزمایش صلاحیت فضایی وسیله نقلیه انتقال مداری توضیح بیشتری نداد، این احتمال وجود دارد که این وسیله نقلیه روی موشکی که توسط یک استارت‌آپ فضایی هندی دیگر یعنی Skyroot Aerospace ساخته شده است، پرتاب شود. این دو شرکت در فوریه 2021 یادداشت تفاهمی امضا کردند که بر اساس آن، وسیله نقلیه انتقال مداری Bellatrix قرار است با موشکی که Skyroot در حال توسعه است، پرتاب شود. استارتاپ دومی که در سال 2018 توسط دانشمندان سابق سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) تأسیس شد، در حال توسعه یک پرتابگر ماهواره کوچک به نام Vikram 1 است. این پرتابگر ماهواره‌ای با سوخت جامد و سه مرحله‌ای است و طبق اطلاعات موجود در وب سایت این شرکت، برای ارسال حداکثر 500 کیلوگرم محموله به مدار پایین زمین و 500 کیلوگرم به مدار خورشید آهنگ، طراحی شده است. 

Skyroot آزمایش کامل مرحله سوم Vikram 1 را در ماه می‌با موفقیت انجام داد که 108 ثانیه با حداکثر رانش 100 کیلونیوتن به طول انجامید. انتظار می‌رود پرتاب آزمایشی مراحل اول و دوم این موشک در ماه‌های آینده انجام شود، زیرا این شرکت اولین پرواز Vikram I را تا پایان سال و اولین مأموریت تجاری مداری را تا اوایل سال آینده، هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز