آدم فضایی‌هایی کجا زندگی می‌کنند

۱۴۰۱/۰۳/۲۷ - ۱۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۰۲۳۱
آدم فضایی‌هایی کجا زندگی می‌کنند
ماهواره فراخورشیدی TESS ناسا در فاصله ۳۳ سال نوری از زمین یک محله کیهانی کشف کرده است. احتمالاً در این محله دو سیاره با اندازه زمین وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، ماهواره فراخورشیدی TESS ناسا در فاصله ۳۳ سال نوری از زمین یک محله کیهانی کشف کرده است. احتمالاً در این محله دو سیاره با اندازه زمین وجود دارد.

ماهواره نقشه بردار فراخورشیدی ناسا موفق به کشف یک محله کیهانی در فاصله ۳۳ سال نوری از زمین شده است. در این منطقه یک ستاره مرکزی با نام قرار دارد مرد و دو سیاره با اندازه زمین به دور آن میچرخد این ستاره در دسته کوتوله‌های M-dwarf طبقه بندی می شود. آنها کوچکتر از خورشید بوده اما تعداد آنها در کیهان به نسبت ستاره هایی مانند خورشید ۱۰ برابر بیشتر است.

 سیاره های این کیهان نیز حدود ۱.۲ برابر زمین و دو برابر سنگین تر از آن است. این سیاره هر ۲.۸ روز زمینی به دور ستاره خود میچرخد. سیاره بیرونی نیز حدود یک و نیم برابر زمین است. طبق گفته ستاره شناسان با توجه به نزدیکی این سیاره ها به ستاره خود احتمالا آنها دمایی برابر با ۸۱۸ و ۵۸۴ درجه فارنهایت دارند. فاصله آنها نیز حدود ۳۳ سال نوری است

دانشمندان قصد دارند از تلسکوپ فضایی جیمز وب برای دریافت تصاویر کاملا واضح از این ناحیه استفاده کنند. میشل کونیموتو از موسسه اختر فیزیک موسسه فضایی کاولی از ام‌آی‌تی می گوید: این محله کیهانی به همراه سیاره درخشان از مهمترین موارد برای مطالعه اتمسفر این ناحیه محسوب خواهد شد. ما قصد داریم در طی بررسی های خود ببینیم آیا جو فرار در اطراف این سیارات وجود دارد یا می توان نشانه هایی از آب و کربن یافت یا خیر.

 به گفته وی این دانشمندان بیشتر به دنبال کشف یک لایه محافظتی مانند لایه اوزون در زمین هستند. به طوری که امکان وجود موجودات زنده در آن وجود داشته باشد. اگرچه دمای بالای این سیارات ناامید کننده است. در هر صورت بررسی چنین کاوش هایی از کیهان می‌تواند باعث افزایش اطلاعات نسبت به سیارات فراخورشیدی شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

منبع: تکنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز