قزوین سرعت اینترنت ۸۰۰مگابیت بر ثانیه را تجربه می‌کند؟

۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - ۰۲:۳۶:۵۵
کد خبر: ۱۳۴۸۸۰۲
قزوین سرعت اینترنت ۸۰۰مگابیت بر ثانیه را تجربه می‌کند؟
وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در پیام رسان ایرانی ایتا خبر از آزمایش سرعت ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه در شبکه اینترنت ثابت (فیبر نوری) قزوین داد!

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ساعات پایانی پنجشنبه ۱۶ تیر ماه در کانال شخصی خود در پیام رسان ایرانی ایتا با انتشار ویدیو زیر به ارائه گزارش آخرین فعالیت‌های وزارتخانه متبوعش در زمینه توسعه شبکه ثابت فیبرنوری پرداخت.

بر اساس توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شاتل به عنوان یکی از اپراتورهای سهیم در توسعه پروژه فیبرنوری موفق به آزمایش سرعت ۸۰۰ مگابیت در ثانیه در شهر قزوین شده است.

زارع پور در توضیح ویدیو فوق در کانال شخصی ایتا خود نوشت؛

IMG_20220709_033836_474

«‌همانطور که بارها عرض کرده ام یکی از پروژه های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی، توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری در قالب طرح ملّی «فیبرنوری منازل و کسب و کارها» یا همان FTTX است. چهل روز قبل در مراسم روز جهانی ارتباطات، با امضای تفاهمنامه بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نه اپراتور ثابت و سیار برای ایجاد 8.5 میلیون پوشش فیبرنوری، این پروژه ملّی وارد فاز تازه ای شد.

یکی از این نه اپراتور، شرکت شاتل بود که پس از تحت پوشش قراردادن شهر مقدس قم، اکنون به سراغ شهر قزوین رفته است و دیروز طی مراسمی فاز اول شبکه این شرکت در شهر قزوین افتتاح شد تا 166 هزار خانوار این شهر تحت پوشش قرار گیرند. سرعتی که در قزوین تست شد حدود 800 مگابیت بر ثانیه بود یعنی بیش از 80 برابر میانگین سرعتی که کاربران ADSL تجربه می کنند. از مدیر عامل و کارکنان ساعی شرکت شاتل تشکر می کنم و امیدوارم که سایر اپراتورها هم با سرعت بیشتر شهرهای تعهدی خود را آغاز و پروژه را به پایان برسانند.

انشالله با وارد شدن بازیگران جدید به این مسابقه خدمت رسانی به مردم و همراهی و همدلی مسئولین ملی و محلی، این پروژه در سراسر کشور کلید خواهد خورد.»

انتهای پیام/

 

خبرنگار: علی پژوهش

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز