تصویری بی‌نظیر از فضا که شما را شگفت زده می‌کند!+عکس

۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۱۰:۳۷:۱۵
کد خبر: ۱۳۵۰۰۲۴
تصویری بی‌نظیر از فضا که شما را شگفت زده می‌کند!+عکس
ناسا (آژانس فضایی آمریکا) عصر روز گذشته به وقت آمریکا اولین عکس رنگی گرفته شده از کهکشان را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، ناسا(آژانس فضایی آمریکا) عصر روز گذشته به وقت آمریکا اولین عکس رنگی گرفته شده از کهکشان را منتشر کرد.

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد: عکس گرفته شده توسط تلسکوپ جیمز وب، واضح‌ترین تصویر مادون قرمز و عمیق‌ترین نما از کهکشان است.

IMG_20220712_105208_896

ناسا در ادامه بیانیه خود می‌افزاید: «جیمز وب، موفق شده است که عمیق‌ترین و واضح‌ترین تصویر مادون قرمز از کهکشان راه دور را بگیرد که تاکنون در جهان وجود دارد. تصویر تلسکوپ فضایی جیمز وب از خوشه کهکشانی SMACS ۰۷۲۳ که دانشمندان از آن به عنوان اولین میدان عمیق وب یاد می‌کنند، پر از نکات شگفت آور است.»

ذره ای از بیکران 

آژانس فضایی آمریکا در ادامه آورده است: بسیاری از جزئیات موجود در این تصویر از جمله هزاران کهکشان و اجرام کم نور آسمانی برای اولین بار در این عکس ثبت شده‌اند اما همه این شکوه و بزرگی در برابر هستی بی‌کران هیچ‌ است، گویی انسانی بر روی زمین یک دانه شن در دست دارد و می‌چرخاند.

اولین عکس از "میدان دید عمیق" تلسکوپ گران قیمت جیمز وب که در فاصله یک میلیون مایلی زمین ثبت شده است، دورترین تصویریست که بشر در حال حاضر از بشر در اختیار دارد.

تصویر منتشر شده توسط ناسا ستارگان و کهکشان‌های متعددی را نشان می‌دهد که سن آن‌ها به حدود ۱۳ میلیارد سال می‌رسد.

بیل نلسون، مدیر ناسا نیز معتقد است که این عکس فقط "یک ذره کوچک از کهکشان بیکران" را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز