یک روش فرانسوی برای محافظت از کودکان در فضای مجازی

۱۴۰۱/۰۵/۰۷ - ۱۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۷۲۴۷
یک روش فرانسوی برای محافظت از کودکان در فضای مجازی
فرانسه یکی از کشورهایی است که دولتش برای حفاظت از کودکان در فضای مجازی قوانین سختگیرانه‌ای دارد، امروز به بررسی یکی از این قوانین می‌پردازیم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛  محافظت از کودکان در فضای آنلاین به طور جدی در دستور کار دولت فرانسه قرار دارد. فرانسه در نوامبر ۲۰۲۱ میلادی اعلام کرد؛ در آینده‌ای نزدیک شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های ارتباطی مانند اپل را مجبور خواهد کرد تا برای محصولاتی که در فرانسه عرضه می‌کنند، گزینه‌ای جهت محدود کردن دسترسی کودکان به اینترنت برای والدین تعبیه کنند.

اعضای مجلس فرانسه در نوامبر 2021 این طرح را ارائه دادند همان زمان امانوئل ماکرون ضمن استقبال از طرح این موضوع در شبکۀ اجتماعی خود نوشت؛ «ما در مقابله با خطرات فناوری قانون را تغییر می‌دهیم تا قابلیت‌های کنترل والدین به طور پیش فرض بر موبایل، رایانه و تبلت‌های مورد استفاده کودکان نصب شود».

نمایندگان پارلمان فرانسه بعد از طرح اولیه این قانون، در ژانویه ۲۰۲۲ میلادی  آن را در صحن مجلس عوام این کشور به تصویب رساند، مدتی بعد پس از تکمیل قانون مزبور در کمیته ملی و سنای فرانسه نیز مورد تأیید قرار گرفت و در نهایت ماکرون آن را برای اجرا در ۲ مارس ۲۰۲۲ میلادی امضا و اجرایی کرد.

قانون مذکور قاطعانه هرگونه استفاده و جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران پیش از رسیدن به سن قانونی را برای مقاصد تجاری مانند بازاریابی مستقیم ممنوع اعلام کرده است.

این ممنوعیت قانونی تا زمانی که فرد به سن قانونی برسد پا برجا خواهد ماند، جالب است که این فقط یکی از مواد قانونی است که فرانسه برای محافظت از کودکان در مقابل محتوای نامناسب آنلاین به کار می‌گیرد همچنین بر اساس قانون مذکور تولید کنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان دستگاه‌های ارتباطی دست دوم متعهد هستند که قبل از عرضه دستگاه در بازار، آن‌ها را مجهز به سیستم کنترل والدین کنند، در غیر اینصورت مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

جالب است بدانید که فرانسه قانون دارد که شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات مانند گوگل و فیسبوک را ملزم می‌کند که محتواهای غیرقانونی نظیر محتوای تروریستی و پورنوگرافی کودکان را حداکثر ظرف یک ساعت حذف کنند تا مجبور نشوند که جرائم چندصدهزار دلاری را به خزانۀ فرانسه پرداخت کنند.

انتهای پیام/

خبرنگار: علی پژوهش

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز