ربات جراح در فضا مطب می‌زند!

۱۴۰۱/۰۵/۱۳ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۹۸۹۷
ربات جراح در فضا مطب می‌زند!
یک ربات جراحی برای آزمایش در ایستگاه فضایی بین المللی آماده است این ربات MIRA نام دارد که مخفف "دستیار رباتیک in-vivo کوچک" است و در سال 2024 به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا، یک ربات جراحی که توسط دانشگاه نبراسکا-لینکلن و شرکت فناوری پزشکی Virtual Incision ساخته شده است، با کمک هزینه 100000 دلاری ناسا به دانشگاه آمادهریال آزمایش در ایستگاه فضایی بین المللی است.

گیزمودو در ادامه گزارش می‌دهد که دانشمندان برنامه های بزرگی برای آینده پروازهای فضایی دارد از جمله علاقه به انجام عمل جراحی. به همین دلیل است که آژانس فضایی آمریکا کمک هزینه ای 100000 دلاری به دانشگاه نبراسکا-لینکلن صادر کرد. این پول برای آماده سازی یک ربات جراحی برای آزمایش روی ISS 2024 استفاده می شود. این ربات MIRA نام دارد که مخفف "دستیار رباتیک in-vivo کوچک" است و می تواند توسط جراح از راه دور اداره شود. روشی برای انجام اقدامات پزشکی در فضا MIRA یک سرمایه گذاری مشترک بین دانشگاه نبراسکا-لینکلن و Virtual Incision، یک استارت آپ فناوری پزشکی است که در پردیس نوآوری نبراسکا این دانشگاه فعالیت می کند.

جان مورفی، مدیر عامل Virtual Incision در این باره گفت: پلتفرم Virtual Incision MIRA برای ارائه قدرت یک دستگاه جراحی با کمک رباتیک در اندازه کوچک با هدف دسترسی [جراحی با کمک رباتیک] در هر اتاق عمل روی کره زمین طراحی شده است. ناسا در ایستگاه های فضایی خود همچنان در حال انجام آزمایش های مختلف است تا بتواند جراحی را حتی در دورترین مکان ها قابل دسترس کند.

در حالی که پرتاب MIRA به ایستگاه فضایی بین‌المللی به اندازه کافی جالب است، اما به نظر می‌رسد این اولین نشانه از برنامه‌های بین‌المللی برای سفرهای فضایی طولانی‌مدت باشد، هرچند این برنامه‌ها در بلند مدت قابل دسترس باشند. اقدامات پزشکی سریع در فضا در صورت بروز برخی از حوادث تهدید کننده حیات، هدف اصلی ارسال این پزشک رباتیک به فضا خواهد بود.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز