اینستاگرام شمشیر را برای میثم مطیعی از رو بست!

۱۴۰۱/۰۵/۱۴ - ۱۵:۳۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۴۰۰
اینستاگرام شمشیر را برای میثم مطیعی از رو بست!
میثم مطیعی مداح شهیر و انقلابی کشورمان شب گذشته در مراسم عزاداری هیأت آیین حسینی، رجزی تحت عنوان«الله اکبر خامنه ای رهبر» با مضمون فتح و آزادی قدس شریف خواند که گویی به مذاق اینستاگرام خوش نیامد و صفحات این مداح انقلابی را کاملاً مسدود کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ میثم مطیعی مداح شهیر و انقلابی کشورمان شب گذشته در مراسم عزاداری هیأت آیین حسینی، رجزی تحت عنوان «الله اکبر خامنه ای رهبر» با مضمون فتح و آزادی قدس شریف خواند که گویی به مذاق اینستاگرام خوش نیامد و صفحات این مداح انقلابی را کاملاً مسدود کرد.

رجزی که مطیعی شب گذشته در هیأت آیین حسینی خواند؛

بعد از این اتفاق مهدی رسولی دیگر مداح انقلابی کشورمان با شروع پویشی تحت عنوان #صدای_میثم_مطیعی_هستیم از کاربران خواست تا صدای مطیعی در فضای مجازی باشند و مدیحه‌سرایی‌های ایشان را در این فضا بازنشر کنند تا صدای مطیعی با پژواک بیشتری در فضای مجازی منتشر شود.

گفتنی است که میثم مطیعی دو صفحه در اینستاگرام داشت که اولی با بیش از یک میلیون دنبال کننده و دیگری با حدود ۳۰۰ هزار دنبال کننده توسط اینستاگرام مسدود شد.

این اولین بار نیست که اینستاگرام صفحات مجازی سیاستمداران و افراد تأثیرگذاری انقلابی را مسدود می‌کند، علیرغم سردادن شعارهای آزادی بیان و نشر آزاد اطلاعات، گویی شعار اصلی اینستاگرام این است که کاربرانش در انتشار محتوای باب میل این شبکۀ اجتماعی آزاد هستند و انتشار پست‌هایی که خلاف ایدئولوژی‌های اصلی مدیران این سرویس است به هیچ وجه برتابیده نمی‌شود.

میثم مطیعی

اینستاگرام و مالکانش حساسیت زیادی به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در سطح افکار عمومی دارند، حذف 13 میلیون پست‌ حمایتی از شهید حاج قاسم سلیمانی، هزاران پست دربارۀ مرحوم نادر طالب‌زاده، محدود و حذف کردن پست‌های مرتبط با سرود آیینی "سلام فرمانده" و ... را جملگی می‌توان در همین راستا خوانش کرد.

پلتفرم‌های آمریکایی از جمله اینستاگرام در حفظ خطوط قرمز خود تعارفی با کسی ندارند، فرقی هم نمی‌کند قوانین آن‌ها با 13 میلیون پست نقض شود یا در صفحه‌ای با 1 یا چند میلیون کاربر اگر این اتفاق بیافتد، بدون اغماض دست به حذف کامل مخاطب خود می‌زنند، این حذف کردن‌های پی‌درپی نیز هیچ ارتباطی با تأثیرگذار بودن صفحات ندارد، مهم این است که خطوط قرمز پلتفرم رعایت شود.

گاهی برخی از صفحات انقلابی چارۀ کار را تأسیس صفحه‌ای جدید و بازنشر مجدد محتوای مفید به امید تأثیرگذاری می‌دانند، در حالی که واقعیت این است که خودرویی که راننده‌اش کس دیگری باشد، در مسیری که باب ما است، حرکت نمی‌کند. برخی اعتقاد دارند که فضای مجازی جای ترویج ایدئولوژی و صحبت از ارزش‌های اسلامی نیست اما در همین پلتفرم‌ها صحبت از همجنسگرایی، اسلام هراسی و ... آزاد است!

هیأت آیین حسینی و میثم مطیعی در سرویس‌های ایرانی نیز مخاطبان بسیاری دارند، صحبت از شعائر ایرانی و اسلامی هم در آن‌ها جرم نیست و سبب مسدود شدن شما نمی‌شود، شاید به جرأت بتوان یکی از راه‌های اساسی مواجهه با این سانسور گسترده پلتفرم‌های مجازی را استفاده از ظرفیت‌های داخلی دانست، گروه‌های مرجع فکری نیز این امکان را دارند که افراد زیادی را در سال حمایت از تولید دانش بنیان به استفاده از سکوهای ایرانی ترغیب کنند که ارزش‌های ایرانی و اسلامی را محترم می‌شمارند به خصوص که سکوهای ایرانی یکی از مصادیق بارز تولید دانش‌بنیان محسوب می‌شوند که حمایت از آن‌ها سفارش شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز