ضرورت مشاوره با نخبگان برای حل مشکلات استانی

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۲۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۵۳۱۷
ضرورت مشاوره با نخبگان برای حل مشکلات استانی
طاهرپور، راه حل معضلات اجتماعی و مشکلات صنعتی و نیمه‌صنعتی را تبدیل آن‌ها به مسائل نخبگانی و تعریف در قالب هسته‌های مسئله‌محور ذیل طرح شهید احمدی روشن دانست و اضافه کرد که با این اقدام می‌توان از ظرفیت نخبگان بومی برای حل مسائل بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ آوات طاهرپور؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه در نشست شورای پژوهشی شهرداری کرمانشاه به برخی از چالش‌های اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: بسیاری از این چالش‌ها اگر در زمان مقتضی رفع نشوند، خیلی زود به معضلی بزرگ تبدیل خواهند شد و تبعاً رفع آنها هزینه‌های بالایی بر دوش استان تحمیل می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از واکنش شتابزده نسبت به معضلات و آسیب‌های اجتماعی، افزود: با ایجاد کارگروه‌های تخصصی براساس بنیه و ساختار علمی- اجرایی متشکل از نخبگان و سرآمدان استان می‌توان بسیاری از این مشکلات را شناسایی و برنامه علمی و دانش‌محور برای برون‌رفت از آنها ارائه داد.

طاهرپور ادامه داد: یکی از بهترین راه‌کارها برای حل معضلات اجتماعی و حتی مشکلات صنعتی و نیمه‌صنعتی، تبدیل آنها به مسائل نخبگانی و تعریف آنها در قالب هسته‌های مسئله‌محور ذیل طرح شهید احمدی روشن است. با این اقدام می‌توان از ظرفیت نخبگان بومی برای حل این مسائل بهره برد.

رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه با مثبت ارزیابی کردن تعامل این نهاد با شهرداری کرمانشاه، بر افزایش هم‌افزایی و نقش آن در بهبود کارآمدی نخبگان و سرآمدان بومی تاکید و تصریح کرد: امید است شهرداری مشکلات و مسائل خود را در بخش‌های مختلف به بنیاد نخبگان استان ارائه دهد تا این بنیاد با استفاده از ظرفیت دانشگاهی استان، آنها را در قالب هسته‌های مسئله‌محور بازتعریف و حل کند.

در این نشست، نوروزی؛ شهردار کرمانشاه نیز بر لزوم مشارکت عمومی در حل مشکلات و چالش‌های استان تاکید و از آمادگی بالای شهرداری برای همکاری در طرح‌های بنیاد نخبگان استان خبر داد و گفت: حفظ هویت تاریخی کرمانشاه در همه راه‌کارهای ارائه شده، یک اصل است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز