دانش ایران/ دانش جوانان ایرانی خنک کننده‌های صنعتی وارداتی را منجمد کرد

۱۴۰۱/۰۵/۳۰ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۶۳۵۸
دانش ایران/ دانش جوانان ایرانی خنک کننده‌های صنعتی وارداتی را منجمد کرد
یک شرکت دانش‌بنیان با طراحی و تولید خنک کننده صنعتی ایران‌ساخت جایگزین محصول وارداتی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ محمد علمی امویی میلان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان البرز ساب کول، در این باره گفت: بسیاری از کالاهای صنعتی وجود دارند که شاید مردم کمتر با آنها آشنا باشند، اما وجود آنها برای چرخش چرخ صنایع بسیار ضروری است و نبود هر کدام از این محصولات یعنی توقف تولید در یک مجموعه بزرگ. به همین دلیل است که شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق قابل توجهی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در صنایع زیرساختی شکل گرفته‌اند.

 وی افزود: ما نیز یکی از این شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم که با حمایت این نهاد، توانستیم محصولات مختلفی را به صنایع بزرگی، همچون خودروسازی، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی، صنعت گاز و دیگر صنایع بزرگ کشور همچون فولادسازی، عرضه کنیم.

 در صنایع مختلف، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مختلفی مورد نیاز است. این مجموعه دانش‌بنیان توانسته است، برخی محصولات سرمایشی و گرمایشی صنعتی را که تا پیش از این تنها از مسیر واردات تامین می شد را بومی‌سازی کند.

غالب محصولات این شرکت با استفاده از تکنولو‍ژی هوای فشرده تولید می‌شود. از جمله محصلات فناورانه و دانشی شرکت، طراحی قطعات گرمایشی و سرمایشی هوای فشرده بر اساس تکنولوژی ورتکس تیوب است.

 در بسیاری از مراکز صنعتی بزرگ، تابلو برق‌های بزرگی نصب شده است که باید خنک شوند. پیش از این برای این کار از کولرهای گازی استفاده می‌شد. با توجه به وجود آلایندگی‌های بالا و گرما به ویژه، در پتروشیمی‌ها و پالایشگاهای جنوب کشور، این کار مشکلات قابل توجهی را به وجود می‌آورد. همچنین به دلیل وجود گازهای قابل اشتعال در این محیط‌ها، این مراکز ناچار بودند که از نوع کولر گازی ضد انفجار استفاده کنند که بسیار گران است. این شرکت دانش‌بنیان اما با ارائه دستگاه ورتکس مبتنی بر کمپرس هوا، توانست، صنعت را از واردات این تجهیزات بی‌نیاز کند.

 محصول این شرکت از کولرهای ضد انفجار بسیار ارزان‌تر است و گاهاً با یک دهم قیمت این کالای وارداتی عرضه می‌شود، اما همان کارایی را دارد. به گفته مسئولین این شرکت دانش‌بنیان، با توجه به اینکه دستگاه خنک کننده ورتکس شرکت، یک نمونه آمریکایی نیز دارد که قیمت آن گاهd به 2000 دلار نیز می‌رسد، از کشورهای همسایه، درخواست‌های قابل توجهی برای استفاده از محصول دانش‌بنیان ایرانی به آنها رسیده است. به ویژه آنکه نمونه ایرانی با قیمتی حداکثر تا 14 میلیون تومان عرضه می‌شود.

 شرکت دانش‌بنیان ساب کول البرز در حال نهایی کردن، قرارداد صادرات محصولات خود به دیگر کشورهای منطقه است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز