نخبگان چطور سبب توسعۀ مناطق آزاد می‌شوند؟

۱۴۰۱/۰۵/۳۰ - ۲۲:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۶۸۱۱
نخبگان چطور سبب توسعۀ مناطق آزاد می‌شوند؟
در یک نشست هم‌اندیشی بر اهمیت استفاده از ایده‌ها و پیشنهادات نخبگان و مستعدان‌برتر در راستای توسعه مناطق آزاد و شکل‌گیری اقتصاد منطقه‌ای تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای ایجاد و افزایش تعامل و همکاری با دستگاه‌های درون‌استانی و به منظور حمایت بیشتر و همه‌جانبه از اجتماع نخبگانی رئیس بنیاد نخبگان ایلام و مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران دیدار و گفت‌‌وگو کردند.

در این نشست، محمد ایدی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان به ظرفیت‌ها و پتانسیل منحصربفرد نخبگان و سرآمدان اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور توسعه استان و اجرای برنامه‌های اقتصادی می‌توان از ایده‌های نخبگان استفاده کرد.

وی با اشاره به طرح شهید احمدی روشن، ابراز امیدواری کرد: با استفاده از اساتید خبره و دانشجویان مستعد و در قالب هسته‌های مسئله‌محور، بتوان مشکلات استان را احصا و برطرف کرد.

نورالدین رحیمی؛ مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران نیز به ظرفیت‌های منطقه آزاد مهران در جهت شکل‌گیری اقتصاد منطقه و در راستای اهداف آمایش سرزمینی اشاره و با تاکید بر حمایت از سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری مولد، اظهار کرد: ریسک بالا، هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بالا، بازده اندک موجب شده تا سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های انسانی و مالی کشور به سمت فعالیت‌های نامولد و مبتنی بر توزیع مجدد هدایت شوند.

رحیمی به آسیب‌‌‌‌‌‌‌‌‌شناسی مناطق آزاد پرداخت و افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه و استان، همچنین ایجاد مشوق‌ها برای سرمایه‌گذران، نخبگان و سرآمدان به توسعه منطقه آزاد مهران خواهیم رسید.

وی با اشاره به ظرفیت جدید ایجاد شده در منطقه آزاد مهران، بیان داشت: برای توسعه منطقه آزاد به ایده‌ها و پیشنهادات نخبگان و مستعدان نیاز داریم و تلاش بر این است که برای شکل‌گیری اقتصاد منطقه از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز