پروندۀ ویژۀ "موکب مجازی دانش بنیان‌های ایرانی برای اربعین"

همه برای یکی، یکی برای همه!

۱۴۰۱/۰۶/۰۱ - ۲۳:۴۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۷۲۹۸
بهمراه یکی از پلتفرم ‌های فعال حوزۀ فناوری اطلاعات است که امکان ارائۀ خدمات ویژۀ آن در ایام اربعین را بررسی کرده‌ایم، این سرویس، یک سکوی ارائۀ خدمات سفر گروهی مشابه سرویس سازمانی است که در دو بخش سرویس های اشتراکی هوشمند و سرویس سازمانی خدمات فعالیت می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ بعد از حدود سه سال از شیوع پاندمی کرونا، امسال پیش‌بینی می‌شود که اربعین حسینی با همان شور همیشگی، بلکه بیشتر از گذشته برگزار شود، عاشقان اباعبدالله الحسین که چندسالی است، فراغ سختی را در ایام اربعین تجربه می‌کنند، امسال امیدوارند دیداری با مولای خود تازه کنند.

جایگاه امام حسین (ع) به قدری برای ایرانی‌ها اهمیت دارد که هرکسی به نوبۀ خود تلاش می‌کند تا نقشی هرچند کوچک در خدمت رسانی به زائرین سالار شهیدان ایفا کند، شرکت‌های فعال در حوزۀ فناوری اطلاعات نیز از این مسئله مستثنی نیستند به همین جهت سرویس علمی و فناوری خبرگزاری برنا سعی خواهد کرد تا پیش از فرارسیدن ایام اربعین حسینی در ماه صفر سال جاری به معرفی و بررسی استارناپ‌های حوزۀ فناوری اطلاعات که امکان ارائۀ خدمات برای زائرین امام حسین علیه‌السلام را دارند به صورت جداگانه و مفید بپردازد.

بهمراه یکی از پلتفرم ‌های فعال حوزۀ فناوری اطلاعات است که امکان ارائۀ خدمات ویژۀ آن در ایام اربعین را بررسی کرده‌ایم، این سرویس، یک سکوی ارائۀ خدمات سفر گروهی مشابه سرویس سازمانی است که در دو بخش سرویس های اشتراکی هوشمند و سرویس سازمانی خدمات فعالیت می‌کند، در بخش سرویس های اشتراکی، مسیرهایی بر اساس تقاضاهای شهروندان تشکیل شده و امکان رزرو صندلی را برای آنان مهیا می‌کند و در بخش سازمانی خدمات مشاوره و طراحی مسیر و تجمیع داده‌های چند سازمان برای ارائه سرویس مشترک سازمانی ارائه می‌شود و همچنین امکانات نظارتی کاملی برای افزایش کیفیت و کاهش هزینه در اختیار سازمان قرار می‌دهد.

سامانه اشتراکی بهمراهاحمد تابنده هم‌بنیان‌گذار استارتاپ بهمراه در گفتگو با خبرنگار برنا دربارۀ برنامۀ این شرکت در ایام اربعین حسینی عنوان کرد: بهمراه ظرفیت‌های زیادی برای ارائه در ایام اربعین حسینی دارد. این امکان برای ما فراهم است که در حوزۀ تأمین اقلام پشتیبانی مانند مواد غذایی برای زائرین خدمت ارائه دهیم از نر ظرفیت فنی امکان و بستر این کار برای بهمراه فراهم است اما فرصت کوتاهی که باقی‌مانده تا اربعین فرا برسد، سبب می‌شود تا نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی حس شود به هرحال ارائۀ خدمات جدید نیاز به تأمین سرمایه‌های کلان دارد، ظرفیت‌های پشتیبانی کشور عراق را نیز باید در برنامه‌های خود لحاظ کنیم. 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ظرفیت ارائه خدمت در کشور عراق و پشتیبانی از آن نیز وجود دارد به خبرنگار برنا گفت: بله؛ این ظرفیت برای بهمراه در کشور عراق فراهم است، مشکلی نیز برای ارائۀ خدمات پشتیانی از سرویس‌های خود در عراق نداریم.

چنانچه ظرفیت مناسبی در هرزمینه‌ای شناسایی شود، بهمراه قابلیت ارائه خدمات در آن را خواهد داشت همانطور که اشاره کردم با اینکه حوزۀ تخصصی ما حمل و نقل است اما اگر نیاز باشد توان تأمین مواد غذایی و پشتیبانی موکب‌ها را نیز داریم.

این مدیر استارتاپی تصریح کرد: بهمراه قابلیت پشتیبانی از هر دو خدمت جابجایی مسافر و تأمین کلان کالاهای اساسی مانند مواد غذایی را دارد، شرکای بزرگی که شرکت ما در کشور عراق دارد، سبب می‌شود تا امکان ارائه خدمات بهتری در این کشور داشته باشیم. 

هم‌بنیان‌گذار استارتاپ بهمراه دربارۀ مفهوم حمل و نقل اشتراکی تأکید کرد: جایجایی تعدادی مسافر که امکان دارد با یکدیگر آشنا نباشند اما مسیر مشترکی را طی کنند، سرویس حمل و نقل اشتراکی است، ظرفیت ارائۀ این خدمت در ایام اربعین برای زائرین در بهمراه وجود دارد، البته این امکان ویژه برای اربعین هنوز روی سیستم ما قرار نگرفته است ولی این امکان را داریم که خدمتی مقطعی با راه‌حل‌های میانبری در بهمراه برقرار کنیم تا  کسانی که می‌خواهند با تاکسی یا ون اشتراکی سفر کنند از این امکان استفاده نمایند.

تابنده دربارۀ امکان سفر اشتراکی با استفاده از ظرفیت‌ بهمراه توسط اتوبوس‌ها، عنوان کرد: شرکت ما از لحاظ فنی مشکلی برای اجرای این کار ندارد اما برای اینکه بخواهیم به سیستم پایانه‌ها وصل شویم به احتمال زیاد، نیازمند زمان زیادی هستیم، بعید می‌دانم که طی زمان کوتاه باقی مانده چنین امکانی میسر شود، مگر اینکه اتوبوس‌ها را خودمان تامین کنیم.

وی دربارۀ ارائۀ خدمات به زائرین غیرایرانی که مرزهای ایران را برای خروج به سمت عراق انتخاب می‌کنند، اضافه کرد: تابعیت فرد برای ما اهمیت ندارد، دسترسی به خدمات به همراه صرفاً از طریق یک شمارۀ موبایل امکان پذیر است بنابراین محدودیتی جهت ارائۀ خدمات به زائران ایرانی و غیر ایرانی نداریم.

هم‌بنیان‌گذار بهمراه در پایان دربارۀ مهمترین چالش ارائه خدمات جدید در ایام اربعین، گفت: مهمترین مسئلۀ ما تأمین مالی جهت ارائۀ خدمت و ظرفیت شبکۀ اینترنت در نقاط مرزی ایران و برخی مناطق عراق است، البته راه‌حل مواجهه با مشکل شبکه در بهمراه وجود دارد، کاربران در صورت ایجاد مشکل در شبکه امکان بهره‌برداری تلفنی از خدمات بهمراه را خواهند داشت.

این شرکت بنا دارد تا سرویس حمل و نقل اشتراکی خود را برای ارائۀ خدمت به زوار امام حسین (ع) در ایام اربعین فعال کند، شما برای استفاده از سرویس‌های این استارتاپ ایرانی در ایام اربعین حسینی می‌توانید، اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز