پروندۀ ویژۀ "برای مردم"

دانش‌بنیان‌های قزوین چه محصولاتی را در هفتۀ دولت رونمایی کردند؟

۱۴۰۱/۰۶/۰۵ - ۲۱:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۴۲۵
دانش‌بنیان‌های قزوین چه محصولاتی را در هفتۀ دولت رونمایی کردند؟
در هفته دولت و همزمان با سفر دولت مردمی به استان قزوین، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری وارد این استان شد تا طرح‌های دانش‌بنیان و خلاق را افتتاح و بازدید کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که صبح امروز با استقبال استاندار و سایر مسئولان وارد استان قزوین شده است، در نخستین بخش از این سفر یک روزه وارد شهرک صنعتی کاسپین شد.

افتتاح و بازدید از شرکت دیبا صنعت مروارید باختر نخستین بخش از برنامه حضور ستاری در این شهرک صنعتی است.

این شرکت در حوزه چاپ و تولید ابزار و تجهیزات بسته بندی فعالیت دارد و با تولیدات خود، ضمن تامین نیاز صنایع مختلف زمینه ساز اشتغال بیش از ۶۰۰ نیروی انسانی را فراهم کرده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه از شرکت پیروز صنعت لیان بازدید و خطوط تولید این شرکت بازدید می‌کند. شرکت پیروز صنعت لیان در زمینه تولید انواع تسمه‌های خودرویی، صنعتی، کشاورزی و خاص فعالیت دارد و بیش از ۲۵۰ نفر در این شرکت فعالیت دارند.

تولید فرآورده های دارویی

افتتاح و بازدید از خطوط تولید شرکت دانش‌بنیان دکتر غنوی، بخش دیگری از سفر یک روزه ستاری به قزوین و حضور در شهرک صنعتی کاسپین است.

فعالان این شرکت دانش بنیان توانسته‌اند محصول کروناسیف که با هدف ارتقای ایمنی ماسک‌ها در برابر ویروس کرونا طراحی شده است را به تولید و بهره‌برداری برسانند.

افتتاح و راه اندازی خطوط تولید داروی ضد درد دیکلودیپین و داروی فشار شریان ریوی سیل دیپین در کارخانه دکتر غنوی و با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صورت می گیرد.

افتتاح خط تولید دو کاتالیست ایران‌ساخت

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در شهرک صنعتی لیا، خط تولید کاتالیست‌های ایران‌ساخت FCC و RFCC را افتتاح می‌کند.

این دو کاتالیست نقشی حیاتی را در فرآیند تولید بنزین در پالایشگاه‌ها ایفا می‌کنند و کمک به انتقال فناوری و تولید داخلی کاتالیست‌های بنزین‌سازی FCC و RFCC با حمایت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق توسعه ملی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری محقق شده است.

با تولید این دو کاتالیست ایران‌ساخت و افزایش ظرفیت خطوط تولید، ایران از واردات نمونه‌های خارجی بی نیاز خواهد شد.

خط تولید کاتالیست شرکت صنایع شیمیایی بهداشت، از ظرفیت تولید روزانه ۳۰ تن برخوردار است و سالانه حدود ۱۰هزار تن کاتالیست‌های FCC و RFCC ایران ساخت به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار را وارد چرخه تولید بنزین کشور می کند.

گشایش خانه خلاق و نوآوری سعدالسلطنه

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه این سفر یک‌روزه، "خانه خلاق و نوآوری سعدالسلطنه" افتتاح می‌شود.

این خانه خلاق و نوآوری با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری، در مساحت ۱۴۰۰ مترمربعی در حیاط سعدیه کاروانسرای سعدالسلطنه واقع شده و قرار است بستری برای تبدیل ایده‌های نوآورانه به محصول و رونق شرکت‌های خلاق در حوزه‌های گوناگون فناوری‌های نرم و صنایع خلاق علوم‌انسانی باشد. در خانه خلاق و نوآوری سعدالسلطنه 2 فضای اشتراکی در نظر گرفته شده که یک فضا در اختیار شتاب‌دهنده‌های تخصصی قرار گرفته و فعالان صنایع فرهنگی و علوم انسانی، از یک فضای کار اشتراکی برخوردار می‌شوند.

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه واحدهای فناور و خلاق مستقر در پارک علم و فناوری، نشست با نخبگان قزوین و حضور در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان از برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز