دوربین‌های مخصوص متاورس از راه رسید

۱۴۰۱/۰۶/۱۰ - ۰۱:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۱۴۴۲
دوربین‌های مخصوص متاورس از راه رسید
به منظور بهبود استفاده از متاورس، برای ایجاد نسل بعدی دوربین سه بعدی با برد بسیار بیشتر و وضوح تصویر بالاتر ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ شرکت فناوری تصویربرداری Artilux یک دوربین سه بعدی نسل بعدی با برد بیشتر و وضوح تصویر بالاتر را به نمایش گذاشته که به منظور افزایش تجربه کاربر در متاورس طراحی شده است. سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های متاورس، تقاضا برای حسگرهایی را که تجربه‌های مجازی واقعی‌تر و همه‌جانبه‌تر را امکان‌پذیر می‌سازند، تسریع و افزایش می‌دهد.

متخصصان، لیزرهای نیمه هادی فسفید ایندیم (InP) و آرایه های حسگر GeSi را برای نشان دادن یک دوربین سه بعدی مینیاتوری که در طول موج کوتاه مادون قرمز در 1380 نانومتر کار می‌کند، ترکیب کردند و عملکرد بسیار بالاتری را نسبت به دوربین‌های موجود در 940 نانومتر ارائه کردند.

 عملکرد بهتر

این دوربین‌ها در مقایسه با مدل‌های قبلی، روشنایی بیشتری را ممکن می‌کند در حالی که در محدوده الزامات ایمنی چشم باقی می‌ماند. تداخل نور پس‌زمینه نیز کاهش می‌یابد، در نتیجه نسبت سیگنال به نویز را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد، همچنین برد طولانی‌تر و وضوح تصویر بهتر را امکان‌پذیر می‌کند.

دوربین مینیاتوری سه بعدی در طول موج کوتاه مادون قرمز می‌تواند به طور یکپارچه در دستگاه‌های مصرف کننده نسل بعدی ادغام شود. نمایش این دوربین با نمایشگرهایی که می‌توانند محتوای تصویر را شناسایی، ترسیم، طبقه‌بندی و ارائه دهند، یا با آواتارهایی که می‌توانند تماس چشمی و حالات چهره را در زمان واقعی تجربه کنند، نمایی از آینده سنجش سه‌بعدی در متاورس را ارائه می‌کند.

 طیف گسترده‌ای از کاربردهای سنجش عمق

ماژول روشنایی SWIR شامل لیزرهای ساطع کننده لبه InP است که تا 2 وات توان خروجی دارد و دیفیوزرهای نوری را در بسته های فناوری نصب سطحی برای مونتاژ کم هزینه و با کیفیت ارائه می‌دهد. این دوربین سه بعدی با پهنای باند بالا و با کارایی کوانتومی زیاد بر اساس پلتفرم فناوری CMOS طراحی شده است. در مجموع، این فناوری‌ها طیف گسترده‌ای از کاربردهای سنجش عمق را در بازارهای مصرف کننده و خودرو امکان پذیر می‌کنند.

حوزه‌هایی از قبیل فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت دارای اهمیت راهبردی برای پیشرفت و ارتقا تاب‌آوری اقتصادی کشور محسوب می‌شوند. با توجه به اهمیت فعالیت در این حوزه‌ها و اهتمام ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک، لیزر و مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ساماندهی، کمک به ارتقای وضعیت تولید، تجاری‌سازی، توسعه فناوری و زیرساخت‌های مرتبط در ایران در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز