بستر استفاده از دستاوردهای نخبگان در استان‌ها فراهم شود

۱۴۰۱/۰۶/۱۳ - ۱۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۲۵۲۲
بستر استفاده از دستاوردهای نخبگان در استان‌ها فراهم شود
رییس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم کاهش مهاجرت نخبگان اظهار داشت: بسترسازی برای برخورداری از منافع و دستاوردهای نخبگان از مباحثی است که همه بخش ها باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، در بخشی از سخنان خود در دیدار با جمعی از شهروندان استان یزد با تبیین مواهب الهی که استان یزد از آن برخوردار است، گفت: یزد در زمینه های مختلف نخبگان بسیاری را به جامعه تحویل داده است و آثار فعالیت های این نخبگان در درجه اول باید در این استان ظهور و بروز پیدا کند و به نتیجه برسد.

وی در خصوص پدیده مهاجرت نخبگان از استان یزد، تصریح کرد: باید تلاش شود تا نخبگان از این استان خارج نشوند یا اگر خارج شدند، به گونه ای زمینه سازی شود تا ثمره کار و اقدامات آنان در مناطق دیگر به یزد بازگردد.

رئیس قوه قضائیه همچنین درباره مهاجرت شهروندان سایر نقاط کشور به یزد نیز گفت: اگر این مهاجرت ها، ضررشان بیشتر از نفعشان باشد، آنگاه یزد متضرر خواهد شد و یکی از مسائلی که همه نخبگان استان باید به فکر آن باشند، مدیریت مسئله مهاجرت و جلوگیری از خروج نخبگان است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اگر مسائل مرتبط با معیشت و مشکلات اقتصادی حل نشود، آسیب های اجتماعی مانند طلاق، نزاع، درگیری های خانوادگی و برخی ناهنجاری های دیگر اجتماعی را سخت می توان کنترل کرد.

محسنی اژه ای تصریح کرد: امروز انگیزه و قصد مجلس، دولت و قوه قضاییه خدمت برای رفع مشکلات کشور است و انتظار داریم از ظرفیت های کشور و استان‌ها در این زمینه استفاده شود.

وی گفت :مسئله اول کشور اقتصاد است اما انتظار این است که مسائل اجتماعی، امنیتی و فرهنگی نیز فراموش نشود و برای این مسائل نیز از سوی همه بخش ها چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز