شرکت‌های خلاق قطب اساسی در اقتصاد پیشرو هستند

۱۴۰۱/۰۶/۱۸ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۵۱۱۸
شرکت‌های خلاق قطب اساسی در اقتصاد پیشرو هستند
یک نماینده مجلس ضمن تاکید بر نقش کلیدی شرکت‌های خلاق و نوآور، گفت: مجلس می‌تواند برای هم‌افزایی بیشتر در حمایت از این شرکت‌ها، ایفاگر نقشی موثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ جواد نیک‌بین نماینده مردم بردسکن و کاشمر در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، در اینباره گفت: در همه کشورهای در حال توسعه بخصوص در شرق آسیا و کشورهای مانند چین، یک روند بزرگ تغییرات فناورانه در جریان است. ما نیز با توجه به تجارب خودمان و نتایجی که دیگر کشورها به دست آورده اند، سال‌های متمادی است که پیرو رهنمون‌های مقام معظم رهبری، بحث حمایت از شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و فناور را به جد در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: صنایع و تولیدات ما برای همگام شدن با فرایندهای سریع تغییر در دنیا و حفظ امکان رقابت به نوزایی و پوست اندازی نیاز دارند. این شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان هستند که به مثابه پلی میان فناوری، دانشگاه و صنعت، می‌توانند بستر این نوزایی و تغییر را ایجاد کنند. زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق نیز با توجه به اهمیتی که دارد می‌تواند به یک نقطه کانونی در فعالیت‌های اقتصادی کشور تبدیل شود.

نیک بین ضمن تبیین اقدامات صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی برای حمایت هر چه بیشتر از شرکت‌های خلاق و نوآور گفت: مجلس دو قانون مهم حمایت از جهش تولیدات دانش‌بنیان و تسهیل تولید را در همین راستا تدوین کرد. علاوه بر این با مذاکراتی که در مجلس صورت گرفت، در بودجه سال جاری نیز سهم خوبی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق تخصیص یافت.

نماینده کاشمر و بردسکن با اشاره به مسئولیت‌های نظارتی مجلس بیان کرد: علاوه بر قانونگذاری مجلس یک شان نظارتی نیز دارد تا قوانین به خوبی اجرا شوند. بدیهی است که بحث حمایت از زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان نیازمند همکاری و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران ستادی و مستقر در شهرستان‌ها است. از این رو این نهاد می‌تواند با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، برای هم‌افزایی بیشتر در این زمینه و کمک به رفع چالش‌ها اقدام کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز