جذب و نگهداشت نخبگان از جمله مسائل اساسی در توانمندسازی حوزه کشاورزی است

۱۴۰۱/۰۶/۱۸ - ۲۲:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۵۱۴۶
جذب و نگهداشت نخبگان از جمله مسائل اساسی در توانمندسازی حوزه کشاورزی است
وزیر جهاد کشاورزی، برنامه‌ریزی جامع و توجه ویژه به سرمایه‌های انسانی و اجتماعی را اصلی مهم در توسعه پایدار بخش کشاورزی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ سیدجواد ساداتی نژاد در بخش از پیام خود به نهمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار گفت: توسعه پایدار بخش کشاورزی و بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت آن برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان، ارتقای بهره وری و سطح زندگی جوامع روستایی و عشایری مستلزم برنامه ریزی جامع و بلندمدت و توجه ویژه سرمایه‌های انسانی و اجتماعی جامعه کشاورزی، روستایی و عشایری است.

وی ادامه داد: نظام آموزش و ترویج کشاورزی از دیرباز، پیشگام نهضت توسعه منابع انسانی بخش کشاورزی بوده است و بهبود ضریب نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی لازمه دستیابی به امنیت غذایی پایدار و بهبود معیشت جوامع کشاورزی، روستایی و عشایری است.

ساداتی نژاد گفت: خلق اتفاقی بزرگ در بخش کشاورزی ایران مبتنی بر توسعه سرمایه‌های انسانی و اجتماعی، مستلزم نقش آفرینی موثر ترویج و عوامل محوری آن از جمله نظریه پردازان، سیاستگذاران، برنامه ریزان، اساتید، مدیران، کارشناسان، تسهیل گران، مددکاران و مروجان با محوریت کشاورزان است.

ساداتی نژاد اظهار کرد: توسعه تحولات موثر در مجامع علمی و واحدهای اجرایی، توجه ویژه به نیازسنجی، توسعه دوره‌های مهارتی مبتنی بر نیاز بازار کار، بازنگری و اصلاح رشته‌ها، دروس، سرفصل‌ها و محتوای آموزشی رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی متناسب با استانداردهای به روز، صلاحیت حرفه‌ای شاغلان و نیاز بازارکار، جذب و نگه داشت نخبگان برای فعالیت در بخش کشاورزی از جمله مسائل اساسی در حوزه توانمندسازی بخش کشاورزی به شمار می‌روند.

وی گفت: انتظار می‌رود نظام آموزش ترویج کشور در افق توسعه کشور به عنوان نظامی کارآمد، جامع نگر، پایدار، پیشرو، تعامل گرا و هم افزا، برنامه محور، پاسخ گو و اثربخش برای توانمندسازی منابع انسانی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی بخش کشاورزی و منابع طبیعی جوامع روستایی و عشایری ایفای نقش کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز