چالش‌های شرکت‌های خلاق در حوزه تولید حل شود

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۱۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۵۶۹۴
چالش‌های شرکت‌های خلاق در حوزه تولید حل شود
یک نماینده مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت حمایت از شرکت‌های خلاق در عرصه تولید تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: با توجه به اهتمامی که نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به مسئله مهم حمایت از صنایع نرم و خلاق و اقتصاد دانش‌بنیان در کشور دارند، قوانین مختلفی در این حوزه تصویب شده است، در حال حاضر نیز یک قانون در حال واکاوی و بررسی است که در صورت تصویب در صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان، نهایی خواهد شد.

وی افزود: طبیعتاً شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان نیز در جریان رشد و نمو خود با برخی چالش‌ها و موانع مواجه می‌شوند، توصیه می‌کنم، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با طرح این مسائل در کمیسیون تولید مجلس شورای اسلامی، زمینه رفع هر چه بیش‌تر این دست اندازهای تولید کالاهای خلاق و دانش‌بنیان را فراهم کند. ما نیز در کمیسیون قضایی مجلس، آمادگی داریم تا در قالب بسترهای قانونی از همه ابزارهای در دسترس، برای حمایت هر چه بیشتر از این شرکت‌ها استفاده کنیم.

نوروزی با پر اهمیت خواندن زمینه فعالیت شرکت‌های خلاق و اقتصاد خلاق و فرهنگی، بیان کرد: گاهی دیده می‌شود که رئیس یک شهرک صنعتی خصوصی که شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان نیز در آن مستقر هستند به دلیل شکایت محیط زیست به دادگاه احضار و تفهیم اتهام می شود، زیرا نتوانسته یک تصفیه خانه چند ده میلیاردی احداث کند. بی‌‎شک باید تلاش کرد تا اینگونه مشکلات از طریق یک کانال معقول و خردورزانه حل شود و صنعتگران و تولید کنندگان ما درگیر چنین مسائلی نشوند.

این نماینده مجلس با اشاره به بسترهای قابل توجه موجود در شهرهای رباط کریم و بهارستان گفت: وجود 1500 هکتار منطقه آزاد فرودگاهی و 2500 هکتار منطقه ویژه در این ناحیه، می‌تواند فرصتی بی‌بدیل برای استقرار هر چه گسترده‌تر شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در این دو شهر باشد. با توجه به وجود تعداد قابل توجهی شهرک و ناحیه صنعتی در رباط کریم و بهارستان، نقش پارک‌های علم و فناوری باید پررنگ تر شود و ارتباط میان صنعت، دانشگاه و شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان را تقویت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز