شبکه‌های برق را سامانه ایران‌ساخت بهینه کرد

۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۲۱:۴۰:۰۱
کد خبر: ۱۳۷۸۷۹۵
شبکه‌های برق را سامانه ایران‌ساخت بهینه کرد
فیلتر هارمونیک یا سامانه بهینه سازی انرژی الکتریکی، هارمونیک های موجود در شبکه برق را حذف می کنند و مانع ایجاد آسیب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ رضا دانایی احمدی عضو هیات مدیره شرکت فن آوران دانا با اشاره به این که حذف هارمونیک‌ها در سیستم‌های قدرت با استفاده از فیلتر هارمونیک بسیار ضروری است، توضیح داد: در صورتی که در شبکه های برق، هارمونیک‌ها حذف نشوند اتصالات موجود برای کنترل بارهای غیرخطی نیاز به طراحی مجدد دارند که عملاً ناممکن است و هزینه‌های بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

 

کاهش مشکلات شبکه برق‌رسانی

هارمونیک‌ها در شبکه اختلالاتی با فرکانس متفاوت و بالاتر از فرکانس اصلی شکل موج ولتاژ یا جریان هستند که به عنوان نویز در خط برق در نظر گرفته می‌شوند. هارمونیک ها در سیستم قدرت ناخواسته هستند و در اثر عواملی مانند بارهای غیرخطی شبکه برق به وجود می‌آیند.

مهم‌ترین ویژگی فیلتر هارمونیک ایران ساخت بومی‌سازی آن با شبکه موجود در کشور است در حالی که نمونه های خارجی متناسب با شبکه برق کشور نیستند و به سیستم ها آسیب وارد می کنند. فیلتر هارمونیک دستگاهی برای کاهش هارمونیک‌ها به محدوده قابل قبول طبق استانداردهای موجود در یک سیستم قدرت است.

فیلتر در نقاط راهبردی مدار عملیاتی برای حذف یا کاهش اختلال های هارمونیک استفاده می‌شود. به طور کلی، اختلال های هارمونیک می‌تواند به دلیل اضافه‌جریان داخل و خارج از لوازم خانگی ایجاد شود.

 

افزایش ایمنی

فیلترهای هارمونیک از هارمونیک‌های زیاد و بدین ترتیب، از آسیب تجهیزات جلوگیری می‌کنند و هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهند. بنابراین، از این تجهیزات در صنایع مختلف مانند گرمایش و تهویه هوا، نفت، گاز، معدن و فاضلاب برای جلوگیری از آسیب قطعات یا کاهش هزینه مصرف برق مصرف‌کنندگان عمده استفاده می‌شوند.

 

 کاهش هزینه‌ها

این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: در شرکت فن آوران دانا حدود 10 فرصت شغلی ایجاد شده است که علاوه بر صرفه جویی ارزی، خرید فیلترهای هارمونیک را برای مجموعه های داخلی ارزان تر تمام کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز