مدیران باید نگاه خلاق را در سازمان خود پیاده کنند

۱۴۰۱/۰۷/۲۵ - ۲۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۷۷۴۸
مدیران باید نگاه خلاق را در سازمان خود پیاده کنند
یک نماینده مجلس گفت: مدیران اجرایی باید، نگاه خلاق و دانش محور را به نگاه غالب در سازمان و نهاد تحت امر خود مبدل سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ محمد صفری‌ملک‌میان نماینده مردم از حوزه انتخابیه املش و رودسر در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در اینباره گفت: هر جامعه‌ای یک نقطه اعتلای تمدنی دارد و رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به اهمیت راهبردی اقتصاد خلاق و دانش‌بنیان در رسیدن به این نقطه اعتلای تمدنی، روی این مسئله تاکید بسیار ویژه‌ای دارند. ما در بخشی از تاریخ اسلام، مانند قرون دو م و سوم، می‌بینیم که علمای جامعه در همه شئون فعال بودند و خروجی و عملکرد درخشانی داشته‌اند و از این رو، یک زیست‌بوم خلاق و درخشان دانشی به وجود آورده‌اند و دانشمندان بزرگی در آن اعصار ظهور کردند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: در سال‌های اخیر، یک تجربه جدید در کشور شکل گرفته است، رشد و توسعه زیست‌بوم صنایع نرم و خلاق و اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان از یک سو و ورود جوانان مومن و فناور از سوی دیگر، بایسته‌ها و الزامات عرصه اقتصاد و تولید را به کلی تغییر داده است. مقام معظم رهبری نیز هموار تاکید داشته‌اند که مدیران دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید، این نگاه دانشی را بر نگاه کلان مدیریتی خود غالب کنند .

وی گفت: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در چند جهت نیاز به حمایت دارند، یکی، نیازها و کاستی‌های قانونی است که مجلس در این زمینه ورود کرده است. در حال حاضر، قوانین خوبی یا تصویب شده و یا در حال تصویب است. دوم، حوزه اجرا و قوه مجریه است، دولت باید مدیران مختلف ستاد، ملی و استانی را ترغیب، تشویق و امر کند که بخشی از توان و انرژی سازمان خود را به حمایت از جوانان خلاق و دانش‌بنیان اختصاص دهند و در این زمینه نیز آمار و خروجی واقعی ارائه کنند.

صفری‌ملک‌میان، ضمن برشماری دیگر الزمات حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، گفت: این بدیهی است که این شرکت‌ها برای پیشبرد طرح‌های تولیدی و خلاقانه خود، نیازمند پشتیبانی مالی هستند. با توجه به نرخ بالای سرمایه در کشور، پرداخت سود بالای وام‎‌های بانکی، از عهده بسیاری از این شرکت‌ها خارج است و دولت باید مساعدت لازم را به صورت ویژه در این خصوص به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز