پاسخ وزارت ارتباطات به ادعای قطعی سراسری اینترنت در ایران

۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۰۹:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۳۸۷۸۲۱
پاسخ وزارت ارتباطات به ادعای قطعی سراسری اینترنت در ایران
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به ادعای رسانه‌ای با بیان اینکه از زمان شروع اغتشاشات در کشور به هیچ‌وجه قطعی کامل و سراسری اینترنت در کشور رخ نداده تاکید کرد که «طی یک ماه گذشته تمامی سرویس‌های داخلی بدون هیچ اختلالی مشغول خدمات‌دهی به هم‌وطنان عزیز بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ بعد از انتشار برخی گزارش‌ها در رسانه‌ها پیرامون وضعیت اینترنت و قطعی شبکه طی اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار بیانیه‌ای به ادعاهای رسانه‌ای پاسخ داد.

 برخلاف مطالب مندرج در آن یکی از رسانه‌ها در طی یک ماه گذشته تمامی سرویس‌های داخلی اعم از خدمات حوزه مسکن، بانکی، گمرک، حوزه سلامت، بخش صنعت، پلتفرم‌های خدمات رسان بخش خصوصی، خدمات الکترونیک دولتی و تمامی کسب‌وکارهایی که بر روی پلتفرم‌های داخلی مشغول به فعالیت هستند بدون هیچ اختلالی مشغول خدمات‌دهی به هم‌وطنان عزیز بوده‌اند. به‌عنوان مثال برخلاف ادعاهای مطرح شده در آن نشریه، کلیه امور تجاری و صادرات و واردات کالا از طریق سامانه جامع تجارت انجام می‌شود که هیچ ارتباطی با اینترنت ندارد و کلیه امور آن از طریق شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود و در مدت یک ماه گذشته هیچ گزارشی مبنی بر اختلال در این سامانه دریافت نشده است.
در خصوص اینترنت بین‌الملل هم برخلاف مطالب مندرج در آن نشریه، از زمان شروع اغتشاشات در کشور به هیچ‌وجه قطعی کامل و سراسری اینترنت در کشور رخ نداده است و تنها بنابر مصوبات مراجع ذیصلاح امنیتی، محدودیت‌هایی بر روی برخی پلتفرم‌های خارجی و در برخی ساعات اینترنت همراه اعمال‌شده است.
این‌که نگارنده مطلب حتی «نوسانات در بازگشایی و برگزاری کلاس‌‌‌های آموزشی حضوری در سطح مدارس و دانشگاه‌‌‌ها» را هم به فرضیه موهوم قطع سراسری اینترنت متصل کرده است، نشان‌دهنده جهت‌دار بودن و عدم وجود صداقت در مطلب منتشرشده است. امیدواریم آن نشریه محترم برای تکریم هزاران جوان متخصص و نخبه کشور که برای راه‌اندازی و توسعه صدها پلتفرم بومی خدمات رسان در کشور در سال‌های گذشته تلاش کرده‌اند تا امروز حتی در شرایط اختلال در اینترنت بین‌الملل بتوانند به‌صورت کاملاً باکیفیت و پرسرعت به مردم عزیزمان خدمت‌رسانی کنند، مطلب خود را اصلاح کند.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ایران دخت
|
-
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
0
0
سرویس داخلی میخوایم چیکار اینترنت خودمون و پس بدین یعنی واقعا هر دم ازین باغ بری میرسد??‍♀️??‍♀️
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز