شرکت‌های دانش‌بنیان گردهم می‌آیند

۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۲۱:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۸۱۶۲
شرکت‌های دانش‌بنیان گردهم می‌آیند
همایش اقتصاد کشاورزی دانش‌بنیان و کارآفرین با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تحقق رکن سوم و چهارم اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ اقتصاد دانش‌بنیان عبارتی است که برای توصیف روند جاری در اقتصادهای پیشرفته به سمت وابستگی بیشتر صنعت و اقتصاد به دانش، اطلاعات و سطوح مهارت بالا توسط بخش های اقتصادی بکار می‌رود.

امروزه دانش و فناوری به طور فزاینده‌ای به یکدیگر تنیده شده‌اند و اهمیت پیوند بین شرکت‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به عنوان راهبردی برای رشد و توسعه اقتصادی روزبه‌روز افزایش می‌یابد. رشد سریع فناوری امکان استفاده از تجربه و فعالیت تکراری را در بسیاری از بخش‌ها گرفته و ایده‌ها و فناوری‌های جدید منبع اصلی موفقیت شرکت‌ها در سطح خرد و اقتصاد در سطح کلان شده است.

همایش ملی اقتصاد کشاورزی دانش‌بنیان و کارآفرین در راستای رکن سوم و چهارم اقتصاد دانش‌بنیان در شهرستان ساری برگزار می‌شود، رکن سوم شامل مشوق اقتصادی و رکن چهام سیستم‌های نوآوری است.

اگرچه کشاورزی به واسطه ساختار سنتی‌تر نسبت به سایر بخش های اقتصادی، رشد فناوری کندتری دارد اما به واسطه اهمیت غذا به‌خصوص برای کشورهای کم درآمد نیاز به دانش و ایده‌های نوین برای حل مسئله امنیت غذایی با تمام محدودیت‌های اقتصادی و منابع طبیعی دارد.

در این همایش جمعی از اندیشمندان دانشگاهی و تحقیقاتی کشور در کنار مدیران عالی رتبه اجرایی اعم از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت جهاد کشاورزی، پارک‌ها و مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و کلیه نهادهای حمایتی حضور خواهند داشت.

همایش اقتصاد کشاورزی دانش‌بنیان و کارآفرین دارای پنج پنل سخنرانی و یک نمایشگاه برای آشنایی با جدیدترین دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان در مجاورت سالن همایش است.

از اهداف این همایش می‌توان به عنایت به منویات رهبری و کمک به پیاده سازی شعار سال در بخش کشاورزی، آشنایی با نقش اقتصاد دانش بنیان در کشاورزی، شناسایی چالش‌ها و راهکارهای سیاستی برای توسعه شرکت های دانش‌بنیان، انتقال تجربیات در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و معرفی شرکت‌ها و دستاوردهای موسسات تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز