سرفصل‌های آموزشی مرتبط با شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان تدوین شود

۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۰۸:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۲۷۸۶
سرفصل‌های آموزشی مرتبط با شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان تدوین شود
یک نماینده مجلس از ضرورت افزایش سطح محتوای آموزشی مرتبط با شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان در میان دروس دانش‌آموزان گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه گنبد کاوس با اشاره به اهمیت ترویج جایگاه شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان گفت: باید اذعان کرد که بازتاب اهتمام و توجه ویژه نمایندگان مجلس به صنایع نرم و خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان را می‌توان در تصویب بودجه و همچنین قوانینی مانند قانون جهش تولیدات دانش‌بنیان مشاهده کرد.

وی افزود: با مطالعه سیر تحول در دیگر کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه، می‌توان درس‌های مختلفی را یاد گرفت. یکی از این درس‌ها، نقش کلیدی و محوری آموزش در توسعه صنایع نرم و خلاق و همچنین اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان است.

شادمهر، ضمن برشماری مثال‌های مختلف افزود: بسیار مهم است که سیستم آموزشی، جانمایه و درونمایه‌ای کارآفرینانه و تحول خواه و درون‌زا را دنبال کند. بسیاری مفاهیم مهم در کارآفرینی و اقتصاد خلاق و دانش‌بنیان را می‌توان از دوران دبستان و حتی مهد کودک به کودکانمان و دانش‌آموزان یاد داد. مثلاً مهارت‌های مانند حسابگری، خرید، فروش و مذاکره تجاری در شکل ساده خود، می‌تواند ذهن کودک را نسبت به یادگیری مسائل اقتصادی باز کند و در آینده او تاثیر بسزایی داشته باشد.

نماینده مردم گنبدکاووس، با اشاره به اهمیت صنایع نرم و خلاق در توسعه، صنعتی و اقتصادی کشور بیان کرد: مجلس و کمیسیون آموزش امیدوار است که سطح محتوای مرتبط با شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان و زیست‌بوم نوآوری در کشور، در میان متون درسی آموزش و پرورش تفویت شود. می‌توان از طریق هم‌افزایی میان مجلس،معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و نهادهای مانند آموزش و پرورش و شورایعالی انقلاب فرهنگی، در این زمینه گام‌های مثبتی برداشت.

این نماینده همچنین با اشاره به ویژگی‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوب گنبدکاوس و استان گلستان گفت: این حوزه نیازمند ورود فناوری بیشتر است و با فعال شدن هر چه بیشتر شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان می‌تواند بسیار شکوفاتر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز