جشنواره نور به ایستگاه پنجم‌ رسید

۱۴۰۱/۰۸/۱۸ - ۱۵:۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۳۹۶۶۵۲
جشنواره نور به ایستگاه پنجم‌ رسید
چهار هزار و 576 دانش‌آموز از 19 کشور جهان با ارائه یک ­هزار و 862 اثر در پنجمین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت ابوریحان بیرونی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ این دوره از مسابقه در دو محور ساخت فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای با موضوع عمومی «بینایی و خطاهای بینایی» و ویژه «ساخت مدل‌های واقعی برای مفاهیم ریاضی» برگزار شد که در محور عمومی به 100 اثر شایسته و در بخش ویژه به سه اثر منتخب، بسته­ ها و دوره­ های آموزشی به ارزش معادل مجموع 200 میلیون تومان اعطا شده است و از پژوهش‌سراها و مدارس با مشارکت برتر تقدیر می‌شود. از مجموع 1 هزار و 862 اثر دریافت‌شده، 1 و 343 اثر در بخش عمومی بینایی و خطاهای بینایی و 519 اثر در بخش مدل‌سازی ریاضی ارائه شده است.

همچنین آثاری از دانش ­آموزان 19 کشور جهان شامل ایران، آفریقای جنوبی، چین، فرانسه، آمریکا، هند، تونس، افغانستان، مکزیک، کره، بنگلادش، روسیه، انگلیس، اوکراین، کانادا، پاکستان، برزیل، جمهوری چک و مقدونیه نیز به دبیرخانه رسیده‌ است.

در این دوره از رویداد؛ دانش‌آموزانی از استان‌های مختلف آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد شرکت کردند.

مسابقه دانش­ آموزی نور نخستین فعالیت در حوزه دانش­آموزی بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان است که با هدف امیدبخشی، هویت­سازی و ترویج علم در میان نوجوانان هر ساله و با گرامیداشت نام یکی از چهره­های برجسته علم و فناوری جهان اسلام در سطح بین ­المللی برگزار می‌شود.

در چهار دوره گذشته بیش از 15 هزار دانش­ آموز از 11 کشور ایران، مراکش، الجزایر، مالزی، هند، ترکیه، عراق، تانزانیا، تونس، پاکستان و افغانستان در این رویداد شرکت داشته­ اند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز