موسیقی برای ناشنوایان رویایی که محقق شد 

۱۴۰۱/۰۹/۱۱ - ۱۳:۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۴۰۵۸۷۸
موسیقی برای ناشنوایان رویایی که محقق شد 
محققان می گویند با کمک یک آزمایش ادرار ساده می توان بیماری آلزایمر را سال ها قبل از ایجاد شناسایی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ دانشمندان دانشگاه جیائو در چین تحقیقاتی را در زمینه شناسایی آلزایمر با کمک آزمایش ادرار انجام دادند. به گفته این محققان اولین نشانه علی این بیماری با کمک برخی نشانه های موجود در ادرار قابل شناسایی است.‌ در حال حاضر پس از بروز علائم این بیماری امکان درمان با دارو وجود ندارد، زیرا این درمان خیلی دیر و زمانی که حافظه بیمار از دست رفته است شروع میشود.

با کمک این آزمایش می توان افراد سالمند مستعد این بیماری را در یک غربالگری روتین شناسایی کرد. همچنین امکان دریافت دارو برای بیماران در زمانی که احتمال درمان بیشتر است، بوجود می آید. در این مطالعه ۵۷۴ فرد دارای سطوح مختلفی از این بیماری مورد بررسی قرار گرفتند. در این افراد مقدار زیادی ترکیب آلی فرمیک اسید شناسایی شد.

محققان این مطالعه می گویند این بیماری به نوعی مزمن و مستمر است. بطوریکه قبل از ظهور اختلالات شناختی بصورت پنهان بوجود می آید. در حال حاضر برای شناسایی از اسکن برش نگاری یا سوراخ ستون فقرات برای تشخیص بالینی انجام میگیرد که بسیار پرهزینه و مشکل اند. به همین دلیل محققان به دنبال جایگزینی ارزان و راحت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما