اساتید دانشگاه از مقاله خاص‌ترین پژوهشگران جهان شگفت زده شدند

۱۴۰۱/۰۹/۱۷ - ۱۱:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۰۸۳۲۸
اساتید دانشگاه از مقاله خاص‌ترین پژوهشگران جهان شگفت زده شدند
چت بات جدید شرکت OpenAI باعث شگفتی افراد بسیاری شده است. این چت بات با نام ChatGPT قادر است مقاله های در خور توجهی بنویسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ مقاله های نوشته شده توسط ChatGPT توانسته اند بسیاری از افراد را شگفت زده کند. این چت بات جدیدترین نسخه از الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی GPT محسوب میشود.

دن گیلمور ، استاد دانشگاه پس از خواندن مقاله نوشته شده توسط ChatGPT اعلام کرد در صورتی که مجبور بود این مقاله را بررسی و به آن نمره بدهد حتما نمره خوبی به آن میداد. این اسناد دانشگاه می گوید با وجود چنین چت باتی دانش جویان با چالش های سختی همراه خواهد بود.

به گفته شرکت توسعه دهنده، این چت بات بر مبنای استفاده آسان توسعه داده شده است. در این چت بات قالب دیالوگ ها بصورتی است که وی قادر خواهد بود به اشتباهات اعتراف کند، پاسخگویی به سوالات بعدی و تصحیح قواعد نادرست را نیز انجام دهد.

چت بات ChatGPT بخوبی قادر به کنترل خود است و به سوالات اشتباه پاسخ نخواهد داد. در حالی که در نسخه های قبلی بدون توجه به سوال نادرست، جواب نادرست نیز به آن داده میشد.

آموزش این چت بات جدید نیز توسط مجموعه بزرگی از متون اینترنتی انجام شده است. البته این روش با انتقادهایی در مورد حق معنوی محتواها همراه بوده است. حتی ایلان ماسک که پیش از این از بنیان گذاران OpenAI محسوب میشد و اکنون از آن خارج شده نیز اعلام کرد این شرکت پیش از این به پایگاه داده توییتر نیز دسترسی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز