شرایط بهره‌مندی شرکت‌های فناور از تسهیلات ویژۀ وزارت علوم

۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۱۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۹۹۴۲
شرایط بهره‌مندی شرکت‌های فناور از تسهیلات ویژۀ وزارت علوم
محصولات فناورانه‌ای که در حاشیۀ بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه و فن بازار موفق به عقد قرارداد تجاری شوند، امکان بهره‌مندی از تسهیلات وزارت علوم را خواهند داشت

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ دکتر امید رضایی فرد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های فناوری و فن بازار، افزود: این تفاهم‌نامه‌ها در راستای اعطای یارانه تجاری‌سازی است که به محصولات تولید شده در واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: محصولات مشمول یارانه تجاری‌سازی، محصولاتی هستند که دارای مشتری هستند و این تسهیلات بلاعوض است که به منظور تشویق سرمایه‌گذاران بر روی محصولات ساخت داخل پرداخت می‌شود.

رضایی‌فرد ضخمن اعلام این خبر که برای پرداخت این تسهیلات اطلاعیه صادر شده است، عنوان کرد: در سامانه‌ای که به این منظور ایجاد کردیم، تاکنون ۱۴۰۰ محصول و نیاز فناورانه به ثبت رسیده است. ثبت تقاضا در این سامانه تا پایان بیست و سومین نمایشگاه هفته پژوهش (۲۲ آذرماه) ادامه خواهد داشت.

مدیر کل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه تاکنون ۲۰ قرارداد به مبلغ ۱۹ میلیارد تومان به امضا رسیده است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است که بر اساس شاخص‌هایی، چون پیچیدگی فناوری و دانش بنیان بودن شرکت‌ها به طرفین قرارداد اعطا می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: ۵۰ درصد مبلغ تسهیلات بلاعوض انتقال فناوری به طرف خریدار و ۵۰ درصد به خریدار اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز