کشف رازی عجیب دربارۀ روده!

۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۱۸:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۴۱۰۰۲۳
کشف رازی عجیب دربارۀ روده!
محققان هلندی مدعی هستند که موفق شده‌اند از طریق بررسی باکتری‌های روده برای نخستین بار سطح افسردگی افراد را توسط یک مؤلفۀ جسمی اندازه‌گیری کنند!

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ باکتری‌های داخل روده و افسردگی رابطۀ مستقیمی با یکدیگر دارند! این ادعایی است که پژوهشگران مطرح می‌کنند و مدعی هستند که موفق به شناسایی رابطۀ علت و معلولی قوی بین آن‌ها شده‌اند! محققان امیدوارند که در آیندۀ نزدیک از زیست نشانگرهای داخل روده برای تشخیص افسردگی استفاده کنند، پژوهشگران در گذشته هم موفق شده بودند که رابطۀ معنادار میان مغز و روده را تشخیص دهند.

محققان مدعی ارتباط مستقیم علت و معلولی بین افسردگی و باکتری های روده هستند. آنها موفق به کشف یک همبستگی قدرتمند بین این دو شده‌اند که می‌تواند در آینده در تشخیص افسردگی از طریق زیست نشانگرهای روده شود. پیش از این نیز ارتباط عمیقی بین مغز و روده کشف شده بود.

۲۳ هزار نفر در آزمایش‌های علمی این پروژه که شهر آمستردام هلند میزبان آن بود، شرکت داشتند، محققان در این پژوهش علمی حتی از بررسی متغییری مانند تفاوت‌های قومیتی افراد هم غافل نشدند، آن‌ها در این مطالعۀ علمی متوجه شدند که قومیت می‌تواند بر تأثیر باکتری‌های روده روی افسردگی نقش داشته باشد.

به گزارش برنا حدود سه هزار نفر از مجموعۀ افراد مورد آزمایش در این پروژۀ علمی از اقوام هلندی، سورینامی‌های آسیا، آفریقا، غنایی‌ها، ترک‌ها و مراکشی‌ها بودند. پژوهشگران در این مطالعۀ علمی در کنار بررسی رابطۀ میان میکروبیوم روده و افسردگی، اثر مؤلفۀ قومیت بر این عارضه را نیز بررسی کردند.

جاس بوش از پژوهشگران این مطالعۀ علمی اعتقاد دارد که اندک تفاوت میزان ابتلاء به افسردگی در اقوام مختلف می‌تواند ناشی از رژیم‌های غذایی متفاوت آن‌ها باشد. 

محققان برای بررسی رابطۀ میان باکتری‌های روده و افسردگی، آزمایش‌های ویژه‌ای روی حدود هزار نمونه مدفوع انجام دادند تا میزان همبستگی میان باکتری‌ها و علائم افسردگی مشخص شود، براساس اعلام این دانشمندان بعد از انجام آزمایش‌های مذکور علائم افسردگی و باکتری‌های روده ارتباط معناداری باهم دارند.

به گزارش برنا کشف این رابطه بعد از این می‌تواند به پزشکان جهت تشخیص بهتر ابتلاء افراد به افسردگی کمک کند، این اولین بار در طی تاریخ پزشکی است که محققان موفق شده‌اند یک بیماری روانی را توسط مولفۀ جسمی تشخیص دهند!

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز