تولید دارو از اشغال های خاص!

۱۴۰۱/۰۹/۲۵ - ۱۱:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۱۱۴۶۸
تولید دارو از اشغال های خاص!
محققان از طلای بدست آمده از زباله های الکترونیکی برای ساخت دارو استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ طلایی که از زباله های الکترونیکی استخراج می شود می تواند در موارد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. اکنون محققان از این طلا برای واکنش های شیمیایی در ساخت دارو استفاده کردند. طلای بازیافت شده از سیم کارت های معیوب می تواند در ساخت کاتالیزورها بکار رود.

در حال حاضر نیز جنس کاتالیزورهای مورد استفاده در صنعت ساخت دارو از نوع فلزهای کمیاب هستند. ساخت این نوع کاتالیزورها بسیار زمان بر بوده و هزینه های بالایی نیز دارد. به همین دلیل با استخراج طلا از زباله های الکترونیکی می توان این فرایند را با هزینه کمتر انجام داد. محققان دانشگاه کالیاری با استفاده از طلای بازیافتی محققان کالج امپریال در لندن، توانستند این روش را ابداع کنند. از طرفی در این روش دیگر به استخراج مواد معدنی کمیاب نیاز نخواهد بود. استخراج طلا از زباله های الکترونیکی باعث میشود تا این زباله ها از مبدا تفکیک شوند.

امروزه ضایعات اکترونیکی همراه با دیگر زباله ها به محل دفن فرستاده میشوند. به علاوه هزینه استخراج اجزای این زباله ها بسیار زمان بر و پر هزینه است و گاهی اقتصادی بنظر نمی رسد. البته مقدار زیاد فلز بکار رفته در این زباله ها می تواند در ساخت محصولات جدید مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین ابداع روشی ارزان قیمت، کم انرژی و غیر سمی برای بازیافت این فلزات نیز می تواند بسیار مهم باشد. پروفسور ویلتون الی، یکی از محققان ارشد در این مورد می گوید: زباله های الکترونیکی همراه با دیگر زباله ها به محل دفن ارسال می‌شوند و ما قصد داریم عکس این عمل را انجام دهیم. ما باید این زباله ها را حفظ کنیم. زیرا با وجود آنها دیگر نیاز به استفاده از روش های معدنی مضر برای محیط زیست و استخراج فلزات نخواهد بود.

به گفته این محقق در حال حاضر به بازنگری در استفاده از ضایعات نیاز است. این در حالیست که اکنون برای خلاص شدن از شر این زباله ها هزینه پرداخت می‌شود و فرایندهای موثر می تواند کمک کننده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز